جامعه

پیام اداره ملی حفاظت محیط زیست به مناسبت روز جهانی پرنده گان مهاجر

کابل باختر/ 19/ ثور
پیام اداره ملی حفاظت محیط زیست به مناسبت روز جهانی پرنده گان مهاجر
ازروز 10 می مطابق 20ثور به عنوان روز پرندگان مهاجر با شعار زمین سالم برای مردم و پرندگان مهاجر آینده آنها آینده ماست تجلیل بعمل آمد .
اداره ملی حفاظت محیط زیست با ارسال پیامی به مناسبت روز جهانی پرندگان مهاجر به آژانس باختر نگاشته است.
یکی از اهداف برگزاری روزجهانی پرندگان مهاجرتشویق و ترغیب مردم به مشارکت فعال درحفاظت از پرندگان است که رهبران کشور ها ، سازمان های مردمی ، نهادها ، موسسات تحصیلات عالی و مکاتب هستند که درسراسر دنیا فعالیت ها و برنامه های منظمی را طراحی و ضمن افزایش آگاهی عمومی به حفاظت از این پرندگان و زیستگاه آنان کمک و همکاری می نمایند.
با درنظر داشت اهمیت بین المللی حفاظت انواع پرندگان مهاجر که هدف اساسی آن تحفظ و تنظیم انواع پرندگان مهاجر ( خصوصاً انواع روبه انقراض ) در قلمرو کشور های که این انواع ازفضای آن عبور و یا در آن کشور مهاجرت مینمایند همه اتباع کشور اعم از عدلی و قضایی و سایر ارگانهای حراست از قانون مکلفیت دارند که درحفاظت آنها از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ ننمایند.
امیداست اداره ملی حفاظت محیط زیست را دراین راستا همکاری نمایند.
اداره ملی حفاظت محیط زیست به آگاهی هموطنان عزیز میرساند که براساس ماده 57 قانون محیط زیست خرید ، فروش ، تجارت ، تصاحب ، انتقال و محصولات آنعده از تنوع حیات وحش ( حیوانات و نباتات ) نادر و کمیاب که درلست انواع قابل حفاظت افغانستان شامل میباشند ، ممنوع بوده و از مردم می خواهد تا درحفاظت آن کوشا باشند و از شکار بی رحمانه آنها جداً بپرهیزند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا