جهان

قنسولگری های امریکا در پاکستان تعطیل شدند

اسلام آباد/رسانه های پاکستان/باختر/6 حوت
امریکا به دلیل نگرانی از تهدیدات امنیتی مجبور شد دو قنسولگری خود را در شهرهای لاهور و پیشاور پاکستان، تا اطلاع ثانوی تعطیل کند.
ایرنا به نقل از  منابع خبری پاکستان نوشت که  امریکا امروز با صدور بیانیه رسمی، ضمن اعلام خبر تعطیلی قنسولگری هایش در دو شهر عمده پاکستان، به شهروندان امریکایی هشدار داد از سفرهای غیرضروری به پاکستان بطور جدی خودداری کنند.
براساس این بیانیه، ارائه هرگونه خدمات قنسولی به شهروندان امریکایی در لاهوو و پیشاور فعلا متوقف شده است و این امور از طریق سفارت امریکا در اسلام آباد و یا قنسولگری آن در کراچی قابل انجام است.
قنسولگری امریکا در لاهور از حدود شش ماه پیش تا کنون عملا تعطیل است و فعالیتی ندارد.
پرسونل امریکایی این قنسولکری شش ماه پیش به دلیل مسایل امنیتی لاهور را ترک کردند و طی این مدت، تنها برخی نیروهای محلی در آن حضور داشته اند.
در بیانیه یاد شده آمده است: گزارش های دریافتی حاکی از آن است که گروه های تروریستی همچنان به دنبال فرصت هایی هستند تا اماکن محل اقامت و محل کار شهروندان امریکایی و غربی را در پاکستان هدف قرار دهند.
این بیانیه اذعان دارد که احساسات ضدامریکایی در پاکستان امری عادی است و شهروندان امریکایی در پاکستان، بیش از دیگر اتباع خارجی تحت تعقیب تروریست ها هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا