ورزش

ورزشکاران افغان در سال گذشته 165 مدال از مسابقات بین المللی کسب کردند

کابل باختر 9 حمل
اداره ورزش افغانستان می گوید که ورزشکاران کشور در سال گذشته توانسته اند 165 مدال را در رشته های مختلف ورزش از مسابقات بین المللی در پانزده کشور جهان به دست آوردند.
خبرنگار آژانس باختر به نقل از خبرنامه ریاست عمومی تربیت بدنی و ورزش گزارش میدهد که در سال گذشته بیش از 700 ورزشکار در رشته های تکواندو، پهلوانی ، مشت زنی، جودو، ووشو، والیبال ، واترپولو، پاراالمپیک ، آتلتیک خفیفه ، تینس ، کیک بوکسنگ، شطرنج  ورزشهای رزمی، موی تای ، پانکریشن ، زورخانه ای ، کورش، پرورش اندام ، کانگفو، تکواندوی آی تی اف، ناشنوایان و ورزشهای مبارزات آزاد درمسابقات بین المللی شرکت کرده اند.
در خبرنامه از ایران ، هندوستان، فیلپین ، پاکستان ، قزاقستان ، لبنان ، تاجکستان ، مصر ، ترکمنستان ، تایلند ؛ ویتنام ، اندونیزیا ، برازیل و روسیه به عنوان کشور های میزبان این مسابقات یاد شده است.
همچنان گفته شده است که ورزشکاران افغان توانسته اند در این مسابقات 35 مدال طلا، 40 مدال نقره و 90 مدال برونز بدست بیاورند.
در خبرنامه همچنان از کسب چهار کمربند طلایی و کسب قهرمانی بازمحمد مبارز و احمدولی هوتک از مسابقات بیرون نیز به عنوان دستاورد های ورزشی کشور یاد شده است.
دراین رقابت ها ده هزار و سه صد و هفتاد ورزشکار پسر و دختر از مرکز و ولایات ومهاجرین افغان مقیم کشورهای ایران و پاکستان شرکت نموده اند که تنها به تعداد 3700 نفر به تیم های ملی کتگوری های سنی جوانان، بزرگسالان و نوجوانان انتخاب و جذب گردیده اند.
براساس معلومات اداره متذکره ، مجموع ورزشکاران راجستر شده در کشور به سه صد و هشتاد ونه هزار وچهل ونه نفر می رسد که سه صد و هفتاد هزار و نهصد شصت هشت آنان مردان و هژده هزار  وهشتاد و یک تن دیگر شان را بانوان تشکیل میدهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا