امنیت

گاردین: امریکا در صدد اعزام صدها سرباز دیگر به افغانستان است

لندن/گاردین/باختر/20 دلو
روزنامه گاردین چاپ لندن امروز به نقل از منابع دفاعی نوشت که حکومت امریکا برای خنثی کردن تهدیدات طالبان درصدد اعزام صدها سرباز اضافی به ولایت ناآرام هلمند افغانستان است.
این روزنامه نوشت: براساس اطلاعات کسب شده توسط گاردین، این سربازان اضافی امریکا قرار است به ولایت هلمند باهدف تقویت نیروهای محلی در مقابل یورش مجدد طالبان ، گسیل شوند.
گاردین افزود: تا پایان ماه جاری میلادی، این نیرو که گفته می شود عمدتاً متشکل از نیروهای جنگی است به ولایت هلمند که بیش از یک دهه محل مبارزه نیروهای امریکایی و انگلیسی علیه طالبان بود، اعزام خواهد شد.
این روزنامه نوشت: مقامات نظامی امریکا از ارائه هرگونه اطلاعات خاصی در این مورد خودداری کرده اند اما گفته اند که هدف نخست از این مأموریت، تقویت سپاه قطعه 215 نظامی افغانستان از طریق آموزش خواهد بود.

به نوشته گاردین، تقویت نیروهای آمریکایی در افغانستان در حالی صورت می گیرد که قبلاً اوباما موافقت کرده بود که تا پایان دوره ریاست جمهوری اش 5 هزار و 500 تن از نیروهای آمریکا این کشور را ترک کنند.
نیروهای ناتو از جمله امریکا و بریتانیا، از سال 2015 میلادی با دولت افغانستان به توافق رسیده بودند که دیگر به طور مستقیم در نبردها حضور نخواهند یافت و تنها به آموزش نیروهای نظامی و امنیتی افغان بپردازند، اما حملات گسترده اخیر طالبان به هلمند خصوصا ولسوالی سنگین ، آنان را بار دیگر به میدان های جنگ کشانده است.
وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) ماه گذشته تایید کرد که برخی از نیروهای عملیات ویژه امریکا به دلیل درگیری ها در برخی از مناطق افغانستان به ویژه ولایت هلمند، در وضعیت جنگی قرار دارند.
بارک اوباما رئیس جمهوری امریکا در دسامبر 2014 اعلام کرده بود که نقش جنگی آمریکا در افغانستان پایان یافته است و اینکه نیروهای آمریکایی نقش آموزش و مشاوره نظامی به نیروهای افغان را بر عهده خواهند گرفت.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا