ورزش

راه اندازی رقابتهای لیگ برتر فوتبال اساس گذاری فوتبال حرفوی درکشور است

کابل باختر/ 13/ سنبله
برگزاری رقابتهای لیگ برترفوتبال افغانستان را اکثراًمدرسه ای برای آینده فوتبال کشور تلقی میکنند.
گزارشگرآژانس باختر مینگارد: اکثرکارشناسان بخش فوتبال درکشور، راه اندازی رقابتهای لیگ برتر فوتبال را تلاش برای اساس گذاری فوتبال حرفوی درکشور می دانند.
به باور آنها درهرفصل این رقابت ها ازهشت گوشه ای کشور بازی کنان با استعداد از تیم های مختلف شناسایی و به تیم زون معرفی میشوند.
به باور آنها این راه یابی چهره ها و استعداد های جدید به تیم های زون ها و اشتراک آنها دررقابتهای لیگ برتر افغانستان فرصت ساز رشد ورزش فوتبال درکشور میباشد.
آنها معتقداند لیگ برتر افغانستان وبازی های که تاکنون صورت گرفته است ، چهره های که خوب درخشیده اند می توانند به تیم ملی کشور راه یابند،  یعنی این بازی ها توجه سرمربی تیم ملی کشور از بازی کنان افغان که در باشگاه های کشور دیگر بازی میکنند ، برمیگردد به استعداد های که درلیگ برتر کشور بازی میکنند ، به این دلیل اکثریت آنانی که به ورزش فوتبال علاقه دارند و به تیم های ملی کشور فکر میکنند بازی کنان دست اول لیگ برتر کشور را ذخیره مطمین تیم ملی کشور می دانند.
علاقمندی به ورزش فوتبال و حمایت سرمایه داران داخلی از آن نوید بخش آن است که فوتبال درافغانستان راهش را به حرفه ای شدن باز کرده است.
به هراندازه که فوتبال درکشور مسلکی و حرفه یی گردد به همان اندازه رقابتی میگردد و این رقابتی شدن فوتبال سبب میگردد که چهره های درخشان لیگ به تیم های ملی کشور راه پیداکنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا