جهان

ویروس کرونا در امریکا؛ بیش از ۴۰ هزار مورد در یک روز

واشنگتن/ وی او ای / ۸ سرطان/ باختر
امریکا برای نخستین بار در یک روز از ۴۰ هزار مورد ابتلا به کووید۱۹ خبر داد.
ارقام واشنگتن پُست نشان می دهد که ایالت‌های فلوریدا، جورجیا، کارولینای جنوبی، تینسی و یوتا بیشترین موارد ابتلا را گزارش داده اند.
ایالت‌های فلوریدا و تکزاس اعلام کرده اند که برای توقف گسترش ویروس کرونا، برخی از اماکن را مسدودمی کنند و قیود جدید را وضع می‌کنند.
مایک پنس، معاون رییس جمهور امریکا در جریان یک کنفرانس خبری گفت که موارد کووید۱۹ در ۱۶ ایالت افزایش یافته است، اما در ۳۴ ایالت دیگر ثابت باقی مانده است.
براساس معلومات پوهنتون جانز هاپکینز امریکا، آن کشور با ۲.۴ میلیون مورد ابتلا و در حدود ۱۲۵ هزار مورد مرگ، در صدر فهرست کشورهایی قرار دارد که ویروس کرونا در آن شیوع کرده است.
از جانب دیگر، سازمان صحی جهان می‌گوید که در جریان سال آینده، برای ابتکار جهانی "تسریع روند دسترسی به وسایل کووید۱۹" به ۳۱.۳میلیارد دالر نیاز خواهد بود.
این سازمان گفت که براساس طرحی که امروز پیشنهاد شد، در بخش های تشخیص، درمان و واکسین کووید۱۹ به این مقدار بودجه نیاز است.
این سازمان می‌گوید که در حال حاضر به ۱۳.۷ میلیارد دالر به گونه فوری نیاز است.
براساس معلومات سازمان صحی جهان، تا کنون کشور های جهان فقط ۳.۴ میلیارد دالر به این بخش تعهد کرده اند.
ویروس کرونا برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.
بر بنیاد آمار پوهنتون جانز هاپکینز امریکا، تا صبح امروز این ویروس در سراسر جهان جان بیش از۵۰۱ هزار و ۳۰۹ نفر را گرفته است و بیش از ده میلیون و ۸۲ هزار نفر به آن مبتلا شده اند.
فریده بابک

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا