اقتصاد

معین وزارت انرژی وآب: ۲۵۱پروژه در بخش مدیریت منابع آب عملی شده است

کابل باختر 22 حمل
معین وزارت انرژی و آب که امروز پیرامون دست آوردها صحبت می کرد گفت که 251 پروژه دربخش مدیریت منابع آب عملی شده است و  در سال ۱۳۹۷ در بخش تولید و انتقال انرژى برق،۲۶ پروژه تحت کار دارد ومراحل تدارکاتی ۸ پروژه دیگر در این بخش، زیر کار قرار دارد .
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، الماس باور زاخیلوال، معین مالی واداری وزارت انرژی وآب که در برنامه "حسابدهی حکومت به ملت" در مرکز اطلاعات رسانه های حکومت دست آوردها و برنامه های آن وزارت را ارائه می کرد، افزود ، که پس از تکمیل شدن این پروژه ها در حدود ۱۱۰۰۰۰ خانواده به صورت مستقیم از آن بهره مند خواهند شد.
این وزارت در بخش مدیریت منابع آبى که شامل اعمار بندها، کانال هاى آبیارى، تحکیم سواحل دریاها و پروژه هاى حفظ و مراقبت تأسیسات آبی می شود، ۲۵۱ پروژه را عملی کرده است و به بهره بردارى سپرده است. در این پروژه ها بیش از ۱۴۶۵۶۷ خانواده به صورت مستقیم بهره مند شده اند.
به گفته وی 126  پروژه دیگر شامل بندهاى بزرگ و کوچک، پروژه هاى حفظ ومراقبت و تحکیم کارى سواحل و بازسازى کانال ها، سروی و دیزاین، طی مراحل تدارکاتی وکار عملی آن آغاز شده است  و همچنان سروی ودیزاین ۳۴۵ پروژه دیگر تکمیل ومراحل تدارکاتی، عقد قرار داد های آن زیرکارقراردارد.
او افزود که افزون براین، ۵ پروژه بزرگ زیر بنایی زیر کار قرار دارد و مطالعات و دیزاین ۸ بند دیگر نیز تکمیل شده است.
در بخش تحکیم سواحل دریاها در سال ۱۳۹۷ چهل ودو پروژه تحکیمی در ولایت ها وقریه های مختلف کشور برنامه ریزی شده همچنان مراحل سروی دیزاین، طی مراحل تدارکاتی وکار ساختمان ۶۵ پروژه تحکیماتی در پنج حوزه دریایی آغاز شده  است ودر حال حاضر جریان دارد.
ریاست برنامه هاى انرژى وزارت انرژى و آب، پروژه های بند آبگردان و تولید برق آبى شاه و عروس در ولسوالى شکر دره ولایت کابل، دستگاه برق آبى کوچک منوگى در ولایت کنر، بازسازى و ترمیم بند برق چک وردك، باز سازى دستگاه برق آبى کوچک چهاردهى غوربند ولایت پروان و ترمیم اساسى دروازه هاى بند برق نمبر اول پلخمرى روی دست دارد .      فهیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا