آموزش

اگر یک دانش آموز به ویروس کرونا مبتلا شد مکتب‌ها بسته می شود

کابل/ 23 اسد/ باختر
رنگینه حمیدی، سرپرست وزارت معارف می‌گوید که اگر یک دانش‌آموز بعد از آغاز مکتب ها به ویروس کرونا مبتلا شود، دروازه مکتب ها را می بندد.
به گزارش آژانس باختر، رنگینه حمیدی، سرپرست وزارت معارف امروز در نشست خبری گفت که به مکتب های دولتی اجازه داده شده است که درس‌ های حضوری صنف‌های یازدهم و دوازدهم را با رعایت رهنمودهای صحی آغاز کنند.
وی افزود که این تصمیم به دلیل کم‌بود وقت دانش‌آموزان برای تکمیل کردن درس‌های‌شان گرفته شده است و اگر بعد از آغاز درس ها یک دانش آموز به ویروس کرونا مبتلا شود در تصمیم تجدید نظر می شود.به گفته او، اگر در یک ماه پس از شروع درس‌ها موارد ابتلا به ویروس کرونا در میان دانش‌آموزان مشاهده نشد، به تدریج درس‌های حضوری سایر صنف‌ها نیز آغاز می‌شود.
سرپرست وزارت معارف تاکید کرد که اگر مکتب های خصوصی و دولتی شرایط وزارت معارف را برای رعایت رهنمودهای صحی به هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در نظر نگرفت، برای‌شان هشدار داده می‌شود و برخورد قانونی خواهد شد. به گفته وی بین مکتب های دولتی و خصوصی تفاوت قایل نیست، اما شمار دانش‌آموزان در مکاتب دولتی بیش‌تر و جای محدود‌تر است اما مکتب های خصوصی دانش آموزان کمتر دارند و به همین دلیل اجازه فعالیت مکتب های خصوصی از صنف اول تا دوازدهم داده شده است.
بر اساس طرح وزارت معارف و تایید کابینه، مکتب ها از اول سنبله باز می شوند.
طبق این طرح، درس حضوری صنف‌های یازدهم و دوازدهم مکتب های دولتی، صنف هفتم تا دوازدهم مکتب های شبانه و صنف‌ اول تا دوازدهم مکتب های خصوصی آغاز می‌شوند. مجیب مرزایی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا