آموزش

روند ارزیابی آزمون راه یابی به موسسات عالی، شفاف میباشد

 

کابل باختر18 حوت

روند ارزیابی آزمون شمول درموسسات تحصیلات عالی کشور، ازشفافیت کامل برخوردار میباشد.

پوهنمل عبدالعظیم نوربخش سخنگوی وزارت تحصیلات عالی با ابرازاین مطلب به خبرنگار آژانس باخترگفت : برخی از نهاد ها میگویند که روند ارزیابی ونمره دهی آزمون شمول در موسسات تحصيلات عالی، گویا ازشفافیت برخوردارنیست ، وزارت تحصیلات عالی آن گفته ها را کاملآ رد مینماید .

وی افزود که روند ارزیابی و نمره دهی آزمون شمول درموسسات تحصیلات عالی، ذریعه سیستم کمپیوتری درحضورداشت نماینده گان مشرانوجرگه ، ولسی جرگه ، وزارت معارف ، مسوولین امنیتی و نماینده گان رسانه ها صورت  گرفته وازشفافیت کامل برخوردارمیباشد.

نوربخش اضافه کرد که وزارت تحصیلات عالی تلاش پیگیرکرده تا درجریان آزمون های را ه یابی به موسسات تحصیلات عالی، درتمام حوزه های آزمون درمرکزوولایات کشور، جلوهر گونه تقلب، جعل و تزویر را بگیرد و به هیچکس اجازه نداده است که عدالت وشفافیت روند آزمون و ارزیابی این آزمون ها برهم بزند. 

نوربخش گفت به خاطرتامین شفافیت درروند آزمون، 502 نفررا که درجریان آزمون شمول درموسسات تحصیلات عالی، دست به جعلکاری، تقلب و تزویرمیزدند، ازحوزه های آزمون درمرکز وولایات کشور شناسایی و به مراجع عدلی معرفی کرده اند .

وی علاوه کرد که وزارت تحصیلات عالی به خاطر فراهم ساختن زمینه های پذیرش بیشترجوانان درموسسات تحصیلات عالی، 28 پوهنحی و 128 دیپارتمنت را در چوکات پوهنتون های دولتی کشورایجاد کرد، چنانچه درسال گذشته اضافه از چهل و يك هزارداوطلب ازطریق آزمون به موسسات تحصیلات عالی پذیرفته شدند و برای سال 1392 اضافه از 48 هزار تن به موسسات تحصیلات عالی راه یافتند .

نوربخش تاکید کرد که وزارت تحصیلات عالی همواره تلاش نموده تا زمینه های پذیرش هرچه بیشترجوانان را به موسسات تحصیلات عالی کشورفراهم بسازد و دراین زمینه به کوشش های پیگیرش ادامه میدهد . 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا