آموزش

رئیس اجرائیه با نمایندگان محصلان افغانستان در هند دیدارکرد

کابل13  دلو  باختر
داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان دیروزدر سفارت افغانستان در دهلی‌نو با تعدادی از نمایندگان محصلان افغانستان که در پوهنتون های مختلف هند مصروف تحصیل اند دیدار  نمود.
در این دیدار شیدا محمد ابدالی سفیر افغانستان در هند و نمایندگان محصلان بعد از خیرمقدم گفتن به رئیس اجرائیه و هیئت همراه وی و سپاس‌گزاری از پرداختن به مشکلات محصلان٬ به تفصیل در باره دستاوردها و دشواری‌های محصلان در هند صحبت کردند وآنها پیشنهادهای شان را برای حل این مشکلات به رئيس اجرائیه کشور ارائه کردند.
چگونگی استفاده بهتر از بورسیه‌ها٬ پرداخت مددمعاش محصلان در زمان معین٬ رابطه بهتر با وزارت تحصیلات عالی٬ آمادگی قبل از ورود به پوهنتون ٬ مشکل دریافت ویزه٬‌ ایجاد خانه فرهنگ و زمینه‌های استخدام از عمده ترین مشکلاتی بود که نمایندگان محصلان در صحبت‌هایش مطرح کردند.
داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه بعد از شنیدن صحبت‌ها و پیشنهادات محصلان صحبت نمود و با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات محصلان و آینده سازان کشور٬ از حمایت همه جانبه حکومت وحدت ملی از محصلان و رسیدگی به دشواری‌های آنان اطمئنان داد.
رئیس اجرائیه به تمام پیشنهادهای که از سوی محصلان ارائه گردید به تفصیل در صحبت‌های خود پرداخت و در باره حل و رسیدگی به این مشکلات و پیشنهاد ها به سفارت و نهادهای مربوط هدایت لازم را صادر کرد.
رئیس اجرائیه به محصلان اطمیئنان که در سطح سفارت و نهادهای حکومتی به این قضایا به صورت جدی پرداخته می‌شود.
رئيس اجرائیه همچنان در صحبت‌هایش محصلان را  زد نمود که از فرصت فراهم شده با در نظرداشت مسوولیت‌های دینی و ملی خویش استفاده نمایند تا در آینده مصدر خدمت برای کشور و مردم شان شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا