سیاست

در حضورداشت رئیس جمهور غنی، تفاهم نامۀ برنامه محو خشونت علیه زنان به امضا رسید

کابل باختر 4 قوس

در حضورداشت محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، تفاهم نامه برنامه محو خشونت علیه زنان میان لوی څارنوالی،وزارت های معارف، تحصیلات عالی، صحت عامه و ادارۀ مستقل ارگان های محل به امضا رسید.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد: در مراسم امضای تفاهم نامه یادشده که ظهر امروز در ارگ انجام شد، در آن خانم اول کشور، شماری از اعضای کابینه، نادر نادری مشاور ارشد رئیس جمهور در امور روابط عامه و استراتیژیک و عبدالباقی پوپل سرپرست اداره مستقل ارگان های محل حضور داشتند.
خانم اول کشور در این مراسم گفت که برای احترام به همدیگر و ایجاد یک جامعۀ سالم، باید ارشادات دین مبین اسلام را سرمشق زندگی خویش قرار دهیم.
سپس فرید حمیدی لوی څارنوال افغانستان صحبت کرد و ضمن تشکری از خانم اول کشور گفت: لوی څارنوالی این تفاهم نامه را به منظور کاهش خشونت علیه زنان، جستجوی راه های همکاری و مبارزه موثر با خشونت به امضا می رساند.
آقای حمیدی گفت که دولت افغانستان در تلاش ایجاد جامعه مرفه است که تمام هموطنان ما بخصوص زنان و اطفال در آن با عزت و در آسایش زندگی کنند.
لوی څارنوال افزود: رئیس جمهور خشونت علیه زنان را یک مشکل ملی می داند و برای ایجاد جامعه مرفه و مبارزه با فساد، خشونت و جرایم، اراده و تعهد قوی دارد.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس احصایه ها، خشونت در افغانستان یک معضلۀ جدی می باشد و برای مبارزه با آن باید تلاش جدی و اساسی صورت گیرد. وی افزود که برای خشکانیدن ریشه های خشونت و از بین بردن عوامل آن بر علاوۀ برخورد جزایی، عدلی و قضایی باید از تدابیر تقنینی، اداری، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز استفاده صورت گیرد.
فرید حمیدی گفت که این تفاهمنامه به ما کمک می کند تا برای زنان و مردان در تمام ادارات افغانستان فضای امن، مطمئن، قابل اعتماد، آرام و احترام را ایجاد نمائیم. وی افزود که هیچ فردی نمی تواند حقوق هموطنان ما را که خداوند متعال و قانون اساسی افغانستان به آنها داده است، محدود سازد.
حمیدی گفت که احترام به زنان تنها تعهد بین المللی نیست، بلکه در فرهنگ، تاریخ و اعتقادات ما ریشه های عمیق دارد. وی با استناد به دستورات اسلامی، گفت که در میان شما آنهای افضل و بهتر اند که با دیگران و خانوادۀ خویش برخورد نیکو داشته باشد.
لوی څارنوال گفت که هدف مبارزه دولت افغانستان با خشونت تامین عدالت برای مردم و خانواده ها و اطمینانی است به خانواده ها که با تامین عدالت، آزادی ها و حقوق آنان مصئون می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا