امنیت

جلسه شورای امنیت ملی: وزارت امورداخله در ولسوالی های ناامن زمینه های کاری قضات وڅارنوالان را مساعد سازد

كابل 29 ثورباختر
جلسه شورای امنیت ملی تحت ریاست حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز در ارگ ریاست جمهوری دایر گردید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري به آژانس باختر، در جلسه پیرامون اوضاع امنیتی کشور و چگونگی تامین امنیت قضات و څارنوالان بحث و تبادل نظر به عمل آمد و تصامیم لازم اتخاذ گردید.
ابتداء ستر پاسوال مجتبی پتنگ وزیر امور داخله در مورد نحوه تامین امنیت قضات و څارنوالان به جلسه گزارش ارایه نموده افزود که به این منظور قبلآ به اساس هدایت شورای امنیت ملی یک قطعه محافظتی در چارچوب وزارت امور داخله ایجاد گردیده است و در ولایات مختلف کشور توسط پولیس ملی تامین امنیت می گردند که  این پروسه ادامه داشته و در ولایات و ولسوالی های  که مشکلات امنیتی وجود  دارد در مورد رفع این مشکل اقدامات روی دست گرفته شده است. شورای امنیت ملی به وزارت امور داخله وظیفه سپرد تا به منظور حکومتداری بهتر در ولسوالی های نا امن ، زمینه های کاری قضات و څارنوالان را مساعد سازد.
سپس سترجنرال بسم الله محمدی وزیر دفاع ملی در رابطه به نیازمندی آن وزارت  در قسمت خریداری (5) فروند طیاره ترانسپورتی نوع ( انتونف 74 ) به جلسه معلومات ارایه نمود.
شورای امنیت ملی به وزارت مالیه وظیفه سپرد تا جهت رفع این نیازمندی مبلغ صد میلیون دالر را از  بودجه دولت تدارک نموده و در اختیار وزارت دفاع ملی قراردهد.
متعاقبآ دکتور رنگین دادفر سپنتا مشاور امنیت ملی ، وزرای دفاع ملی و امور داخله و سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی در مورد انتقال ملیشه های  مسلح امریکا به نیرو های امنیتی افغانستان به جلسه گزارش ارایه نمودند.
به اساس گزارش ارایه شده ، (290) تن در ولسوالی ارگون ولایت پکتیکا شامل تشکیلات ریاست عمومی امنیت ملی گردیده و تدابیر لازم اتخاذ گردیده است تا پروسه انتقال آنها در ولایات کندهار ، کابل ، ننگرهار، کنر و خوست نیز آغاز گردد.
در اخیر جلسه مشکلات باشندگان ولسوالی گوشته ولایت ننگرهار از جانب بزرگان قوم مهمند به جلسه ارایه گردید.
فریدون خان مهمند عضوء ولسی جرگه به نمایندگی از  سایرین ضمن اظهار همبستگی و آمادگی برای دفاع از سرحدات کشور ، مشکلات محیطی باشندگان قوم مهمند را به جلسه مطرح نمود.
شورای امنیت ملی جهت رفع مشکلات محیطی آنها به ادارات ذیربط هدایت صادر نمود تا یک طرح عمرانی را درین مورد آماده نموده و به شورای امنیت ملی ارايه نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا