جهان

تشکیل کشور فلسطین موضوع مذاکره نماینده رئیس جمهوری روسیه و اسماعیل هنیه

کابل 30 ثور باختر
– میخائیل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس مذاکره و از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت کرد.
وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه در باره مذاکره تلفنی این دو مقام، اعلام کرد: در رایزنی صورت گرفته، مسائل خاورمیانه با محوریت اوضاع سرزمین های فلسطین و ضرورت اتحاد گروههای فلسطینی بررسی شد.
هنیه در این مذاکره گفت که موضع روسیه در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی از جمله تلاش های مسکو برای گفت وگو با گروههای فلسطینی با هدف اتحاد، عالی است.
وی همچنین افزود: سند تازه انتشار حماس، امکان یکپارچگی گروههای فلسطینی را به نفع حل عادلانه مساله فلسطین فراهم می کند.
بوگدانف هم تاکید کرد: روسیه بر موضع اصولی در حمایت از تحقق حقوق قانونی ملت فلسطین از جمله تاسیس حکومت مستقل در مرزهای سال 1967 پافشاری می کند تا فلسطینی ها در صلح و امنیت زندگی کنند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز 21 فروردین در دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان در مسکو اعلام کرد که روابط با فلسطین برای مسکو مهم است.
وی افزود: در مساله فلسطین مواضع یکسانی داریم و دیدگاه روسیه در این عرصه تغییرناپذیر و ثابت است.
روسیه عضو گروه چهار میانجیگر بین المللی است و به همراه آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا برای سازش فلسطین و رژیم صهیونیستی تلاش می کند.
مسکو از تاسیس حکومت مستقل فلسطین حمایت می کند و از زمان شوروی (1989 دو سال پیش از فروپاشی) نیز سفارتخانه فلسطین در پایتخت روسیه فعالیت می کند.  ختم/ خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا