جهان

شانزده نظامی امریکا در رابطه به حمله برشفاخانه داکتران بدون مرز جزای دسپلینی خواهند دید

کابل باختر/ 11/ ثور
شانزده نظامی امریکا به شمول یک تورنجنرال در رابطه به حمله هوایی برساختمان شفاخانه داکتران بدون سرحد که سال پار در کندز اتفاق افتاد جزا دسپلینی خواهند دید .
منابع در پنتاگون با وزارت دفاع امریکا اعلام کردندکه یک تورنجنرال با پانزده نظامی دیگر امریکا که همه وابسته به نیروی خاص امریکا اند درپیوند به حمله هوایی که سال پار بر ساختمان شفاخانه داکتران بدون مرز درکندز اتفاق افتاد جزا دسپلینی خواهند دید.
دراین حمله به شمول کارکنان مسلکی این شفاخانه ، شماری از مریضان و وابستگان آنها کشته و شماری هم زخمی شدند.
حمله در ماه میزان سال پار زمانیکه عملیات نیروهای امنیتی افغان برای راندن طالبان ازشهر کندز آغاز شد درحمایت ازاین نیروها صورت گرفت.
پنتاگون میگوید که حادثه ناشی از یک مشکل تخنیکی بود ، طیاره سی -130 نیروی هوایی امریکا باید ساختمان راکه در مجاورت به شفاخانه داکتران بدون مرز هدف میگرفت که درآن تروریستان پناه گرفته بودند مگر مشکل تخنیکی باعث بمبارد برشفاخانه شد که تلفات انسانی را به بار آورد.
با  آنکه منابع در افغانستان و امریکاتاکید داشتندکه طالبان دراین شفاخانه پناه گرفته بودند و جنگ کندز را رهبری میکردند مسوولان سازمان داکتران بدون مرز این ادعا را رد کردند.
رییس جمهوری امریکا به تعقیب این حادثه با رییس سازمان داکتران بدون مرز تماس تیلفونی گرفت وعذر خواهی کرد مگر این عذرخواهی نتیجه درپی نداشت این سازمان به انجام تحقیقات بیطرفانه تاکید کرد.
بایدگفت که دولت افغانستان و قوماندانی نیروهای بین المللی در افغانستان تحقیقات مشترک آنهم در سطح بلند را در خصوص حمله به شفاخانه داکتران بدون مرز درکندز انجام دادند و احتمالاً حکم اخیر که موجب جزا ی دسپلینی برای شانزده نظامی امریکایی میشود نتیجه تحقیق هیئت ویژه باشد.
پنتاگون نگفته که جزا دسپلینی در کدام سطح خواهد بود مگر چنین جزا ها در اردوی امریکا و صورت شدت آن طرد مسلک و سوق دادن به تقاعد است مگر بعید است که این حکم در خصوص شانزده نظامی امریکا عملی گردد.
باید گفت که سازمان داکتران بدون سرحد حکم اخیررا تائید نکرده بل همچنان برانجام تحقیقات بیطرفانه تاکید دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا