جامعه

از میلاد با سعادت منجی بشریت و سرور کاینات حضرت محمد مصطفی (ص) در ولایات کشور بزرگ داشت به عمل آمد

ولایات 10 قوس باختر
از میلاد با سعادت منجی بشریت و سرور کاینات حضرت محمد مصطفی (ص) دیروز در مراکز و ولسوالی های ولایات کشور با برپایی ختم های قرآن عظیم الشان و سخنرانی ها بزرگ داشت به عمل آمد.
طبق گزارش های رسیده از شماری از این محافل به آژانس باختر، سخنرانان در بارۀ زندگی پر بار و خسجته منجی بشریت و کارنامه های آن حضرت در خصوص نجات بشریت از گمراهی و ظلمت به سوی نیکویی و سعادت صحبت کردند و به پیروی از رشادات آن حضرت برای تامین عدالت اجتماعی، تحکیم وحدت ملی بر چیدن هرنوع فساد و خشونت در اجتماع تاکید کردند.
در محفل شانداری که به همین مناسبت در مسجد جامع، شهر هرات برگزار شد شیخ الحدیث مولوی خداداد صالح رییس شورای عالی صلح حوزه غرب گفت که محبت به نبی اکرم (ص) و اطاعت از او محبت به الله بی نیاز و اطاعت از الله بی نیاز است . او وحدت و اتحاد را ضامن پیشرفت جامعه اسلامی ما خواند.
محمد آصف رحیمی والی هرات حضور گسترده مردم در آن محفل با شکوه را نشانه یی از پایندی مردم هرات به سنت و سیرت نبی اکرم (ص) عنوان کرد.
در محفل باشکوهی در شهر کندز اسدالله عمر خیل والی کندز در مورد سیرت النبی(ص) صحبت کرد و مردم را به پیروی کامل از سنت و سیرت آن حضرت (ص) سفارش کرد.
به همین گونه در سایر ولایات نیز با برپایی محفل بزرگداشت این مناسبت خجسته و میمون مسوولان دولتی و علمای دینی و متنفذان در بارۀ زندگی پر بار حضرت بهترین عالم محمد مصطفی (ص) سخنرانی کردند و پیروی از سنت نبوی را یگانه راه حل مشکلات موجود در کشور بیان نمودند.
در این محافل مسوولان یک بار دیگر بر مبارزه علیه فساد اداری، کشت خشخاش و  تمام ناهنجاری ها در کشور تاکید نمودند و برای آمدن صلح و آشتی به درگاه ایزد بی نیاز دست دعا بلند کردند.
پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) در دوازدهم ربیع الاول سال 570 میلادی در شهر مکه مکرمه عربستان سعودی دیده به جهاد گشود، در سن چهل سالگی به پیامبری مبعوث شد و در سن شصت و سه سالگی از جهان رحلت کرد.
پیامبر بزرگ اسلام شخصیت آرام و نیکو داشت و امانتداری آن حضرت (ص) به حدی معروف بود که در زمان پیش از بعثت در میان مشترکان مکه معروف به محمد "امین" بود . سیدحبیب (سادات)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا