سیاستاخبارTOP

شش نامزد وزیر برنامه‌های‌ کاری شان  را به اعضای ولسی جرگه ارائه  می کنند

کابل ۹قوس باختر

ولسی جرگه روند رای‌دهی به اعضای کابینه را از سر گرفت و قرار است امروز شش نامزدوزیر برنامه‌های‌ خود را به نمایندگان ارائه  کنند.

آژانس باختربه قول از منابعی در ولسی جرگه خبر می دهد: ولسی جرگه روند رای دهی نامزدان وزیران را امروز از سر خواهد گرفت.

این روند هفته گذشته به دلیل گفته های امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری  که شماری از اعضای آن مجلس را دخیل در فساد خوانده بود به حالت تعلیق در آمده بود.

اعضای مجلس خواستار وضاحت از سوی امرالله صالح شده بودند و بر کناره گیری او از سمت معاونت اول ریاست جمهوری تاکید می کردند.

اما سرانجام مشکل میان ارگ و ریاست جمهوری حل شده است ٬ احتمال دارد که دیدار دیروز رییس و شماری از اعضای ولسی جرگه با رییس جمهوری کشور در حل این معضل کمک کرده باشد٬ روند رای دهی به نامزد وزیران از امروز از سر گرفته خواهد خواهد شد و قرار است‌ امروز شش نامزدوزیر برنامه‌های‌ خود را به نمایندگان ارائه کنند.

طبق برنامه، امروز ‌‌‌حسینه صافی؛ نامزد وزارت امور زنان، محمود کرزی؛ نامزدوزیر شهر سازی و اراضی، محمد هارون چخانسوری؛ نامزدوزیر معادن و پترولیم، قدرت‌الله ذکی؛ نامزد وزارت ترانسپورت، نجیب‌الله یمین؛ نامزد وزارت فواید عامه و نورالرحمان اخلاقی؛ نامزدوزیر امور مهاجرین و عودت‌‌کنندگان برنامه‌های شان را توضیح دهند٬ و فردا نو نامزد وزیر باقی مانده برنامه های کاری شان را به اعضای ولسی جرگه ارائه خواهند کرد. نوریه زیوری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا