سیاست

جان مکین دردیدار با داکتر عبدالله عبدالله: در مبارزه با دهشت افگنی و تروریزم دوشا دوش هم می‌جنگیم

کابل باختر 14 سرطان
داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان دیروزدر دفتر کارش در قصر سپیدار با سناتور جان مکین رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای امریکا و هیئت همراهش دیدار و گفتگو کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر، در این دیدار٬‌ رئیس اجرائیه تشریف آوری مکین را به افغانستان خیرمقدم گفت و روز استقلال امریکا را برای وی و هیئت همراهش تبریک گفت.
رئیس اجرائیه در ادامه صحبت هایش از همکاری‌ها و تلاش‌های مکین در راستای حمایت از افغانستان در طی سالیان گذشته به قدردانی یاد نمود و او را یکی از خوبترین دوستان افغانستان خواند و از بهبود روابط میان دو کشور در سایه حکومت وحدت ملی سخن گفت.

رئیس اجرائیه همچنان با ارزیابی اوضاع سیاسی٬‌ نظامی و اقتصادی کشور با برشمردن تهدیدهای مشترک علیه منافع هردو کشور خواهان ادامه همکاری‌های بیشتر میان افغانستان و ایالات متحده امریکا به خصوص قوای مسلح دو کشور گردید.
مکین با سپاسگزاری از پذیرائی و استقبال حکومت و مردم افغانستان٬‌ از دستاوردهای سالیان اخیر در کشور و رهبری و خردمندی رئیس اجرائیه در اداره کشور و عبور از بحران به نیکی یاد نمود.
مکین در ادامه صحبت هایش حمایت کشورش را از حکومت وحدت ملی و همکاری با قوای مسلح افغانستان یکبار دیگر اعلان نمود.
در این نشست پیشرفت های به دست آمده در حکومت وحدت ملی٬ مبارزه با فساد اداری٬ حکومت داری خوب٬ مبارزه با دهشت افگنی و راه های جلوگیری از نفوذ و گسترش داعش مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.
رئیس اجرائیه کشور با اشاره به تهدیدهای مشترک علیه دو کشور گفت: افغانستان و قوای مسلح این کشور به نمایندگی از جهان صلح دوست علیه تروریزم و افراط گرایی می جنگند و ادامه این مبارزه نیازمند همکاری مشترک بیشتر میان افغانستان و دوستان بین المللی این کشور است.
مکین در پاسخ ابرازداشت: ما خواهان مبارزه قاطع برای شکست و درهم کوبیدن تروریست ها هستیم و و عده می دهیم که در مبارزه با دهشت افگنی و تروریزم دوشا دوش هم می‌جنگیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا