سیاست

ده کمیشنر پیشین به دو سال و شش ماه حبس تنفیذی محکوم شدند

کابل / ۲۵ جدی /باختر
حکمه استیناف مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری، ۱۰ کمیشنر پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی را به دو سال و شش ماه حبس تنفیذی محکوم کرد.
به گزارش آژانس باختر: درجلسه علنی که امروز برگزار شد٬ عبدالبدیع صیاد، معاذالله دولتی، رفیع‌الله بیدار، عبدالقادر قریشی، حفیظ‌ الله هاشمی، ملیحه حسن و وسیمه بادغیسی، کمیشنران پیشین کمیسیون مستقل انتخابات و عبدالعزیز آریایی، حمیرا حقمل و عبدالبصیر فایز، اعضای پیشین کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی در پیوند به ابطال آرای صالح‌محمد صالح در چهار محل رأی‌دهی در کنر، به دوسال شش ماه حبس تنفیذی محکوم کرد .
این کمیشنران درمحکمه ابتدایی به پنج سال زندان محکوم شده بودند .
سرانجام هیئت قضایی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری در دومین روز نشست محکمه فیصله کردند که هر یک از ۱۰  عضو پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی دو سال و شش ماه حبس را در زندان بگذرانند.
از این میان وسیمه بادغیسی، کمیشنر پیشین کمیسیون مستقل انتخابات، در بیرون از کشور به سر می‌برد.
به تاز‌گی وزارت امور داخله گفته است که محل زند‌گی وسیمه بادغیسی تثبیت شده است٬این در حالی است که همکاران او در زندان به سر می‌برند.
نخستین جلسه محاکمه اعضای ارشد پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی در یازدهم سنبله به صورت علنی برگزار شده بود. این نشست نیز برای دو روز دوام کرد. کمیشنران پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی در پیوند به انتخابات پارلمانی سال گذشته به صورت مشخص حوزه انتخاباتی کنر متهم به ابطال ناموجه آرا و تغییر در نتیجه انتخابات شده اند  نالان . 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا