امنیت

پاکسازی بخشی ازشاهراه غزنی – شرن ازوجود افراد طالبان دریک عملیات نظامی

شهرغزنی 3 حوت باختر
بخشی از شاهراه غزنی – شرن دریک عملیات نظامی ازوجود افراد وابسته به گروه طالبان پاکسازی شد.
این عملیات از یک هفته به این سو با اشتراک صدها نظامی کوماندو ، نیروهای ویژه پولیس و امنیت ملی و سربازان اردوی ملی با حمایت قوای هوایی راه اندازی شده است و کماکان ادامه دارد.
درجریان تازه ترین نبرد ها در این عملیات نظامی ، سی وچهارطالب مسلح کشته شدند و پنجاه وشش تن دیگر شان زخم برداشتند.
جنرال نسیم سنگین یک قومندان ارشد قول اردوی تندر به آژانس باخترگفت که نظامیان توانسته اند ده ها روستا را در دوطرف شاهراه شهرغزنی – شرن ، ازوجود افراد طالبان پاکسازی کنند.
اوافزود که در تازه ترین نبرد ها دراین عملیات ضد هراس افگنی ، سی وچهارطالب مسلح به شمول چهارقومندان محلی و شش جنگجوی پاکستانی این گروه کشته شدند و پنجاه وشش تن دیگر شان زخم برداشتند.
درمیان زخمی ها ده ها عضو پاکستانی گروه طالبان نیز شامل اند.
روستا نشینان در شاهراه شهرغزنی – شرن می گویند که طالبان این شاهراه را در سه نقطه توسط اسکواتور تخریب کرده اند تا مانع از رفت و آمد و پیشروی نظامیان شوند.
اما جنرال سنگین می گوید که نظامیان نقاط تخریب شده جاده عمومی را دوباره ترمیم کرده اند و همچنان به پیشروی شان ادامه می دهند.
این قومندان ارشد اردوی ملی گفت که نظامیان پنجاه ماین را در شاهراه غزنی – شرن کشف وخنثی کرده اند.
شاهراه غزنی – شرن یکی از ناامن ترین شاهراه ها در کشور محسوب می شود.
دراین شاهراه طالبان هر از گاهی دست به آزار واذیت مسافران ، حمله بر کاروان های تجاری و نظامی و نیز پاسگاه های امنیتی می زنند.
گفته می شود طالبان در روستا های دوطرف شاهراه زند گی می کنند.
مقامات ارشد نظامی امیدوار اند درجریان این عملیات ، نظامیان بتوانند ، بساط طالبان در دوطرف شاهراه غزنی – شرن را برچینند و فضای امن را برای مسافران و روستا نشینان فراهم کنند.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا