اقتصاد

بهره برداری سربند آب گردان بنگاله دربلخ

شهرمزارشریف 4 اسد باختر
سربند آب گردان بنگاله  روز چهارشنبه هفته گذشته با حضور انجنیر علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب کشور در ولایت بلخ افتتاح شد.
وزارت انرژی و آب به همکاری مالی بانک انکشاف آسیایی پروگرام سرمایه گذاری برای انکشاف منابع آبی کشور این سربند را اعمار نموده است.
این سربند به هزینه 9.6 ملیون دالر اعمار شده که مشکلات آبی هزاران دهقان در ساحه آبیاری حدود 200 هزار هکتار زمین در ولایات بلخ و جوزجان را برطرف ساخت.
به گفته انجینرفردین عظیمی مسئول پروژه های بانک انکشاف آسیایی در شمال کشور از این پروژه به صورت مستقیم در حدود 30 هزار خانواده مستفید میشوند. این سربند در ولسوالی چمتال ولایت بلخ موقعیت دارد کار آن به تاریخ ۲۵ نومبر ۲۰۱۴ آغاز و در۲۵ نومبر 2016خاتمه یافت.
انجنیر علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب کشور در مراسم بهره برداری  از پروژه سربند بنگاله  از آب به عنوان  اساسی ترین نیاز انسان یاد نمود.
وزیر انرژی و آب کشور با اشاره به اهمیت منابع آبی  پلان وزارت انرژی و آب را در بخش منابع آب تذکر دادو خاطر نشان ساخت که وزارت انرژی برای تمام شاخه های آبی اففانستان پلان دارد.
انجنیر عثمانی با توجه به اهمیت منابع آبی در کشور منابع آبی در حوزه شمال را مهم دانست.
وزیر انرژی و آب برنامه های وزارت را در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی و بخش  خصوصی تذکر داد.
وحیده صمدی مسول روابط عمومی بانک انکشاف آسیایی پروگرام سرمایه گذاری برای انکشاف منابع آبی وزارت انرژی و آب به آژانس باخترگفت"  وزارت انرژی و آب با همکاری بانک انکشاف آسیایی در ولایت بلخ صدها پروژه دیگر اعمار سیستم های آبیاری را طرح ریزی و اجراء نموداست
بانک انکشاف آسیایی حدود چهارصد پروژه آبی را در ولایت بلخ با هزینه بالغ بر سی و پنج میلیون دالر اجراء نموده است که با استقبال چشمگیر مردم و مسولان منطقه روبروست.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا