سیاست

محمد اشرف غنی رئیس جمهور جهت اشتراک در نشست قلب آسیا عازم آذربایجان گردید

کابل باختر 9 قوس
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان عصر امروز در رأس یک هیات عالی‌رتبۀ دولتی جهت اشتراک در هفتمین نشست وزرای خارجۀ قلب آسیا- پروسۀ استانبول، عازم باکو پایتخت آذربایجان گردید.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، قرار است رئیس جمهور غنی در این سفر دو روزه، ضمن اشتراک در هفتمین نشست وزرای خارجۀ قلب آسیا- پروسۀ استانبول  که تحت عنوان" امنیت و اتصال اقتصادی به سوی منطقه نیرومند قلب آسیا" برگزار می گردد، در رابطه به اوضاع افغانستان و همکاری های منطقوی سخنرانی کند.
رئیس جمهور کشور در حاشیۀ این نشست با رئیس جمهور آذربایجان در مورد تحکیم روابط دوجانبه در عرصه های مختلف و گسترش همکاری های منطقوی دیدار و گفتگو خواهد کرد.
همچنان در جریان این سفر، موافقت‌نامۀ ترویج و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری، موافقت‌نامۀ در بخش امنیتی و تنفیذ قانون، موافقت‌نامۀ همکاری در مورد خدمات هوایی میان دو کشور، موافقت‌نامۀ همکاری در عرصه های اقتصادی و تجارتی و موافقت‌نامۀ همکاری در عرصه های آموزشی و تحصیلات عالی میان افغانستان و آذربایجان توسط مسئولین مربوطۀ دو کشور در حضور داشت سران افغانستان و آذربایجان به امضا خواهد رسید.
رئیس جمهوری اسلامی افغانستان را در این سفر صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه، اکلیل حکیمی وزیر مالیه، محمد شاکر کارگر نمایندۀ خاص رئیس جمهور در امور کشورهای آسیای‌ میانه و محمدهارون چخانسوری معاون ارتباطات استراتیژیک و رسانه‌های ریاست عمومی دفتر مقام عالی ریاست‌جمهوری همراهی می کنند.# ذبیح علم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا