امنیت

پنتاگون : غرض متوقف ساختن عملیات های شبانه به توافق نزدیک شده ایم

کابل باختر/ 17/ حمل

مقامات وزارت دفاع امریکا میگویندکه برای تغییر نحوه عملیات های شبانه مذاکرات سودمندی با جانب افغانی داشته و به توافقی نزدیک شده اند.

 ادامه عملیات های شبانه نیروهای خارجی درافغانستان مسله پیچیده در مناسبات کابل با واشنگتن بوده است ودر مواردی زیادی دیده شده که انجام چنین عملیات ها باعث تلفات به افراد ملکی و خشم مردم گردیده است .

 ادامه وضعیت تا اندازه دولت مردان افغان را نگران ساخته اند.

 متوقف ساختن چنین عملیات ها یکی از شروط اساسی دولت جمهوری اسلامی افغانستان غرض ادامه مذاکرات به منظور امضاء سند استراتیژیک میان دوکشور بوده است، شرط دیگر دولت افغانستان سپردن مسوولیت زندان بگرام به جانب افغانی است.

 گفته میشود که دراین زندان شماری زیادی از افغان ها به اتهام همکاری با گروه های مخالف مسلح بازداشت شده اند و درحالت بلا تکلیفی بسر میبرند، مگر اکنون حرف های وجود داردکه همه دو طرف غرض عقد یک توافق در رابطه به متوقف ساختن عملیات های شبانه نزدیک شده اند.

 یک مقام بلند پایه وزارت دفاع امریکا گفته است که به اساس توافقنامه که به زودی امضا خواهد شد، منبعد عملیات های شبانه ازسوی نیروهای امنیتی افغان صورت خواهد گرفت .

 یک منبع سفارت امریکا در کابل نیز تائید کرده است که مذاکرات افغانها و امریکائیان روی متوقف ساختن عملیات های شبانه پیشرفت های دارد، این منبع به یک رسانه افغان گفته است که درچنین توافق ملاحظات امریکا نیز در نظر گرفته خواهد شد.

 یک منبع خبری وزارت دفاع افغانستان از تبصره پیرامون این موضوع خودداری کرد و آن را به آینده موکول نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا