فرهنگ

محمد کریم خلیلی: تحول شگرف در صنعت مخابرات، نمی تواند معنایی به غیر از انقلاب ارتباطی و مخابراتی داشته باشد

کابل باختر/ 9/ سنبله
شبکه تلویزیونی دیجیتلی امروز توسط محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور افتتاح شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ،در محفلی که بدین مناسبت توسط وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی در هوتل سرینا برگزار شد محمد کریم خلیلی افتتاح شبکه تلویزیونی دیجیتل را به مردم افغانستان، وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی و رسانه های کشور تبریک گفت.
وی اظهار داشت که به بهره برداری سپردن شبکه های تلویزیونی دیجیتالی، علاوه بر اینکه زمینه برخورداری از نشرات با کیفیت، مطمئن و اقتصادی را درسراسر کشور فراهم می نماید، باعث دسترسی به نشرات اکثر کشورهای جهان نیز می گردد.
معاون رئیس جمهور تاکید نمود ، بدون شک این تحول به ایجاد فرصت ها و شرایط بهتر برای رسانه های کشور، جهت اطلاع رسانی به موقع از رویداد ها و حوادث و نظارت هرچه بیشتر از عملکرد دولت کمک خواهد نمود. همچنین زمینه گسترش آزادی بیان، آزادی های فردی و شهروندی و پاسخگویی هرچه بیشتر مسئولین در برابر شهروندان را فراهم خواهد نمود.
معاون رئیس جمهور تصریح نمود که برای کشوری که تا یک دهه قبل، مردم آن مجبور بودند، برای تماس خارجی به کشورهای همسایه بروند، اکنون که بیش ازدو سوم شهروندان آن از خدمات مخابراتی بهره¬ مند می باشند، این تحول شگرف در صنعت مخابرات،  نمی تواند معنایی به غیر از انقلاب ارتباطی و مخابراتی داشته باشد.
وی از مسئولین وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی خواست که در گسترش خدمات مخابراتی و اطلاعاتی برقراری عدالت اطلاعاتی را مورد توجه قرار دهند. وی همچنین اظهار داشت که ارگانها و ادارات دولتی باید از فرصت های ایجاد شده توسط پیشرفت های مخابراتی، فنی و تکنولوژیک مانند امکان ایجاد دولت داری برقی و خدمات آن لاین اینترنتی در جهت محو فساد و کاستن از کاغذ پرانی های بی مورد استفاده نمایند.
در این دیدار همچنین وزیر مخابرات و تکنولوژی معلوماتی صحبت نموده و در مورد سهولت های شبکه های دیجیتلی برای رسانه ها و تلویزیون های کشور معلومات ارائه نمود. وی گفت که ایجاد شبکه دیجیتلی علاوه بربالارفتن کیفیت صدا و تصویر زمینه کاهش مصارف ملی شبکه های تلویزیونی را هم فراهم می نماید. وی همچنین در مورد پیشرفت سریع صنعت مخابرات در کشور صحبت نمود و افغانستان را جزء کشورهای پیشتاز در این عرصه در منطقه عنوان نمود.
دراین مراسم پوهنمل نبی فراهی معین وزارت اطلاعات و فرهنگ در صحبتی این موفقیت را به وزیرمخابرات و تمام دست اندرکاران وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به نمایند گی از وزارت اطلاعات وفرهنگ تبریک گفت، اظهار آرزومندی نمودتمام رسانه های تصویری ازاین امکانات درارائه نشرات باکیفیت استفاده کنند.
در این مراسم همچنان شماری دیگری از مقامات دولتی.به ارتباط موضوع صحبت نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا