صحت

درکنفرانس بین المللی دینی برتطبیق واکسین فلج کودکان تاکید شد

کابل باختر/ 3/ حوت
کنفرانس بین المللی علمای دینی درباره صحت کودکان امروز درکابل برگزارشد.
این کنفرانس به ابتکار وزارت صحت عامه و به همکاری وزارت حج و اوقاف با شرکت نماینده های سازمان کنفرانس کشور های اسلامی ، اکادمی بین المللی فقه اسلامی ، بانک انکشاف اسلامی ، جامعه الازهر و شماری ازعلمای دینی مرکز وولایات به هدف جلب حمایت علمای جید کشور و جهان اسلام برای تطبیق بهتر برنامه های صحی در افغانستان بخصوص امحای مرض فلج کودکان برگزار شده است.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، درمحفل افتتاح کارکنفرانس یاد شده داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه درمورد اضرار پولیو صحبت کرد و خاطر نشان کردکه برای آینده صحتمند کودکان کشور تطبیق واکسین فلج کودکان یک امر حتمی ولازمی است و برای نیل به این هدف نقش علمای دینی حایز اهمیت است .
داکتر فیروز افغانستان و پاکستان رادوکشوری خواندکه تاهنوز پولیو درآن ها وجود دارد و درسال گذشته 20 واقعه درافغانستان و پنجاه وچهار واقعه درپاکستان به ثبت رسیده بود.
وی گفت اکثرواقعات فلج کودکان درولایات شرقی ، جنوبی و غربی به ثبت رسیده و علت آن دسترسی نداشتن کارمندان صحی به آن ساحات میباشد.
داکتر فیروز ازعلمای دینی خواست تا در خطبه های نماز جمعه از اضرار و طرق جلوگیری پولیو به مردم تبلیغ نمایند و نیز ازوالدین بخواهند تا کودکان شان را از برنامه های تطبیق پولیو محروم نسازند.
بعداً دراین محفل فضل کریم سراجی رییس انسجام و امور مساجد وزارت حج واوقاف ، نعیم خان نماینده سازمان کشور های اسلامی و عبدالقاهر عمر نماینده اکادمی بین المللی فقه اسلامی و داکتر بشیرسلام مسوول بخش صحی بانک اسلامی صحبت کردندو برذهنیت دهی مردم بخاطر تطبیق واکسین پولیو بالای کودکان شان تاکید نمودند.
آنان برتاکیدات دینی برای صحتمندی مسلمانان نیز اشاره کردند و واکسین پولیو را برای امحای فلج کودکان درکشور یک امر دینی و انسانی توصیف نمودند.
کار این کنفرانس فردا نیز ادامه دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا