جهان

وزیر خارجه امریکا از توافق اتمی با ایران اظهارامیدواری کرد

واشنگتن/بی بی سی/باختر/11 عقرب
جان کری، وزیر امور خارجه امریکا گفته است که به ثمربخش بودن مذاکرات اتمی با ایران امیدوار است هرچند به گفته وی، گفتگو‌های جاری دشوار است.
قرار است جان کری، در روز های هژدهم و نزدهم ماه عقرب برای شرکت در یک نشست سه جانبه با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و کا‌ترین اشتون، نماینده اتحادیه اروپا، به مسقط، پایتخت عمان، سفر کند.
این جلسه درباره برنامه هسته‌ای ایران و در ادامه مذاکراتی خواهد بود که کشورهای عضو گروه ۱+۵ با هماهنگی اتحادیه اروپا با ایران دارند.
وزیر امور خارجه امریکا در مصاحبه‌ای اختصاصی که از شبکه تلویزیونی بلومبرگ پخش شده گفته است که هنوز شکاف‌های نسبتاً عمیقی در مورد مسائل مختلف وجود دارد.
جان کری هشدار داد که ایران نمی‌تواند از مسائلی مانند همکاری با ائتلاف تحت رهبری امریکا برای مقابله با گروه داعش برای امتیازگیری در مذاکرات اتمی استفاده کند.
او تاکید کرد توافق احتمالی باید تمام راه‌های ساخت بمب هسته‌ای از طریق فعالیت‌ها در تاسیسات غنی سازی یورانیم نطنز، سایت غنی سازی فردو، راکتور آب سنگین اراک و هرگونه مرکز سری دیگر را بگیرد.
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که ایران بر صلح آمیز و شفاف بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید دارد و اتهامات امریکا و متحدانش مبنی بر تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را رد می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا