سیاست

رئیس جمهور کشور اوضاع امنیتی ولایت بادغیس را مورد ارزیابی قرارداد

کابل باختر 19 قوس
محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، امروز در رأس یک هیئت بلندپایۀ دولتی به‌منظور افتتاح کار بخش اول و دوم سرک حلقوی ای قیصار- لامان و بررسی اوضاع عمومی ولایت بادغیس، به این ولایت سفر کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، رئیس جمهور کشور حین ورود به شهر قلعۀ نو مرکز ولایت بادغیس، مورد استقبال گرم بزرگان و متنفذین این ولایت قرار گرفت و با آنان مصافحه نمود. همچنان گروه ترانۀ معارف، با سرودن ترانۀ میهنی و اهدای دستۀ گل، به رئیس جمهور خوش آمدید گفتند.
رئیس جمهور محمداشرف غنی رئیس جمهور پس از معاینۀ قطعۀ خاص تشریفات نظامی، درحالیکه از سوی بزرگان و مسوولین محلی آن ولایت مشایعت میگردید به مقر مقام ولایت رفت و در جلسۀ امنیتی اشتراک ورزید.
دراین جلسه که به ریاست رئیس جمهور دایر گردید و در آن مسوولین ارشد امنیتی و دفاعی، رئیس نهاد های محلی، والی و مسوولین نظامی این ولایت نیز حضور داشتند، رئیس جمهور کشور گزارش وضعیت عمومی امنیتی بادغیس را استماع نمود.
مسوولین امنیتی و دفاعی، درخصوص اوضاع جاری امنیتی در سطح شهر و ولسوالی های ولایت بادغیس معلومات داده گفتند که نیروهای مسلح کشور در تمام نقاط این ولایت به دشمن ضربات سنگین وارد نموده اند و همکاری مردم با این نیروها باعث گردیده تا ما به موفقیت های خوبی دست یابیم.
رئیس جمهور کشور پس از استماع گزارش امنیتی و ارزیابی وضعیت عمومی امنیتی ولایت بادغیس، از تلاش ها، قربانی و دلیری نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در امر سرکوب دشمنان قدردانی کرد و برهماهنگی و انسجام بیشتر میان نهادهای سکتور امنیتی تأکید ورزید.
رئیس جمهوری اسلامی افغانستان به مسوولین امنیتی و دفاعی این ولایت هدایت داد تا با تشریک مساعی به تلاش های شان در زمینۀ مبارزه با دشمنان مردم، ادامه دهند و در راستای تأمین امنیت شهروندان و پروژه های زیربنایی از هیچ تلاش دریغ ننمایند.
متعاقباً، رئیس جمهور کشور در جلسۀ اداری ولایت اشتراک کرد. دراین جلسه که والی، معاون و روسای ادارات دولتی ولایت بادغیس نیز حضور داشتند، رئیس جمهور گزارش پیشرفت های اخیر را در عرصه های گوناگون استماع نمود.
ابتدا شیخ السلامی رئیس حج و اوقاف ولایت بادغیس ضمن خوش آمدید به رئیس جمهور، بخاطر سفر به آن ولایت از وی تشکر کرد. وی افزود که با افتتاح کار سرک قیصار – لامان یکی از آرمان های مهم مردم ولایت بادغیس برآورده میشود.
شیخ السلامی علاوه کرد که ادارات این ولایت، در ارائه خدمات به مردم و تطبیق قانون به گونۀ منسجم انجام وظیفه میکنند و هماهنگی خوب در سطح ادارات محلی بادغیس وجود دارد.
در ادامه، رئیس جمهور از والی و روسای ارادات محلی بادغیس تشکر نمود که فضای هماهنگی را در آن ولایت به وجود آورده اند. وی گفت، با برنامه های که برای بادغیس در بخش برق و سرک روی دست است، چهرۀ این ولایت تغییر خواهد کرد و در سال های آینده شاهد تغییرات بزرگ خواهیم بود.
وی افزود که انکشاف متوازن نیاز به همکاری مردم دارد و از مسوولین دولتی خواست تا ضمن استماع شکایات مردم، راه های حل مناسب را به آن جستجو نمایند.
رئیس جمهور از همه مردم در سطح شهر و ولسوالی های بادغیس خواست که در انکشاف و امنیت سهیم شوند و افزود که به زودی برق بادغیس تأمین میگردد و تطبیق پروژۀ خط آهن مزار- هرات، تأثیرات مثبت روی بادغیس خواهد گذاشت.نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا