سیاست

حامد کرزی: اشتراک در انتخابات و استعمال رای وجیبه ملی هر هموطن ماست

کابل باختر 11 میزان
حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در بیانیهء پانزده روزه رادیویی خویش اشتراک در انتخابات و استعمال رای را وجیبه ملی هر هموطن دانسته گفت: ما وقتی دین ملی را ادا کرده، در انتخابات سهم گرفته می توانیم که ثبت نام نموده و کارت رای دهی گرفته باشیم.
به گزارش آژانس باختر،رئیس جمهور در بیانیه پانزده روزه رادیویی خویش افزود: کمیسیون مستقل انتخابات از تاریخ ۵ جوزای امسال مرحله وار، اول در مراکز تمام ولایات و بعد در نواحی شهرها و ولسوالی ها از طریق مراکز ثبت نام به توزیع کارت های رای دهی پرداخته است.
حامد کرزی گفت: اکنون غرض فراهم نمودن سهولت های بیشتر برای مردم دهات و روستا های ما، از تاریخ ۶ میزان تا ۶ هفته آینده، موظفین ثبت نام به توزیع کارت رای دهی به دهات و روستا های سراسر کشور میروند و هموطنان که ثبت نام نکرده اند، نام های شانرا ثبت نموده و برای شان کارت های رای دهی میدهند.
حامد کرزی گفت: جوانانیکه تا انتخابات سال آینده ۱۸ سالگی را تکمیل می کنند، هموطنانیکه از محیط هجرت تازه به ده و روستا های شان عودت کرده اند، برادران و خواهرانیکه کارت های سابقه شان از نزدشان مفقود شده است، همه باید ثبت نام کنند و کارت رای دهی بگیرند.
حامد کرزی گفت: ما می توانیم با اشتراک در انتخابات و استعمال رای خود، کاندید دلخواه خود را به ریاست جمهوری، عضویت شورای ولایتی و وکالت در شورای ملی برسانیم.
رئیس جمهور خطاب به هموطنانیکه تا هنوز ثبت نام نکرده اند و کارت رای دهی نگرفته اند، گفت که در دهات و قریه های شان به موظفین ثبت نام مراجعه نموده و کارت رای دهی بگیرند تا در انتخابات سال آینده شرکت کرده بتوانند، به کاندید دلخواه خود رای بدهند و وطن عزیز را به ثبات بهتر و نظام و حکومتداری سالمتر برسانند.

حامد کرزی در اخیر این بیانیه رادیویی از همه موسفیدان، علمای دینی و متنفذین قومی دهات و روستا های کشور خواست  که مردم قریه و ده شانرا به ثبت نام و اخذ کارت رای دهی تشویق نمایند و هم موظفین کمیسیون مستقل انتخابات را در اجرای امور محوله شان یاری رسانند تا وطن عزیز ما از راه انتخابات قدم دیگری بطرف ثبات، ترقی و حکومت محکمتری در این خاک برداشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا