اقتصاد

دست آورد های اخیر وزارت مالیه توضیح گردید

کابل باختر 23 جوزا
رئیس ارتباط و آگاهی عامۀ وزارت مالیه امروز در یک کنفرانس خبری در مرکز رسانه های حکومت دستآوردهای اخیر وزارت مالیه را با رسانه ها شریک نمود.
به گزارش آژانس باختر، در این کنفرانس خبری اجمل حمید عبدالرحیمزی گفت: وزارت مالیه در بدل آوردن اصلاحات در پنج بخش کلیدی ( افزایش عواید، اصلاحلات تشکیلاتی، مدیریت مالیات، مؤثریت کمک ها و بودجه سازی ولایتی) از طریق صندوق وجهی بازسازی افغانستان ۱۸۹ میلیون دالر را دو روز قبل از طرف بانک جهانی حصول نمود که کمک های متذکره از طریق بودجۀ ملی در پروژه های انکشافی بزرگ بادرنظرداشت اولویت ها به مصرف می رسد. وی افزود: این کمک ها از  جمله۹۰۰ میلیون دالر کمکی است که بانک جهانی برای سه سال (۲۰۱۶-۲۰۱۸) در بدل اصلاحات به افغانستان اعطا می نماید که تا اکنون وزارت مالیه توانسته است مبلغ ۵۵۰ میلیون دالر آن را به دست بیاورد.
همچنان وی در رابطه به عضویت افغانستان در بانک سرمایه گذاری زیربنائی آسیا (AIIB)، جمع آوری عواید در سال جاری، مصرف بودجۀ انکشافی، دستاوردهای سفرهای وزیر مالیه به کشور های چین و عربستان سعودی، ارزیابی مؤفقانۀ پروگرام سه ساله صندوق بین المللی پول (IMF) به رسانه ها معلومات داد.
وی در رابطه به سفرهای آیندۀ وزیر مالیه به کشورهای کوریا، آذربایجان و جورجیا به هدف تقویت روابط اقتصادی، راه لاجورد، همکاری های منطقوی و ادارۀ آسان خدمت نیز معلومات داد. احمد ضیا احمدی

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا