اقتصاد

روند تجارت با اقدامات نظارتی وزارت صحت عامه در بنادر کشور صورت گیرد

کابل/۶حوت / باختر
به اساس فیصله دیروز کمیته کاری شورای امنیت ملی کشور به منظور جلوگیری از ویروس کرونا و با درنظرداشت گزارش منتشره سازمان جهانی صحت روند تجارت باید به صورت عادی ،با درنظر داشت رهنمودهای سازمان جهانی صحت و تطبیق اقدامات نظارتی وزارت صحت عامه به پیش برده شود.
درخبرنامه وزارت صنعت و تجارت که به آژانس باختر ارسال شده است آمده است : سازمان جهانی صحت یا (دبلیو اچ او ) با اعلان این که ویروس کرونا (کووید ۱۹) درحال تبدیل شدن به معضل جهانی است از همه کشورها تقاضا کرده است که اقداماتی برای جلوگیری به شمول تداوی٬ تعقیب افراد مصاب و قرنطین روی دست گیرند اما این اقدامات نباید شامل محدودیت ها دربخش تجارت شود.
سازمان جهانی صحت در گزارشی تحت عنوان سفر بین المللی و صحت درارتباط به کشور چین که بیشترین افراد مصاب به ویروس را دارد توصیه کرده است که هیچگونه محدودیتی درارتباط به سفر و تجارت درقبال چین نمی بایست براساس معلومات فعلی تطبیق شود.
از آنجائیکه موضوع ایجاد محدودیت ها برای رفت و آمد مسافران درمرزها ،روند تجارت ( صادرات وواردات ) را متاثر نمی کند . بنابرین از همه تجار و شرکت های ترانزیتی و بارچالانی تقاضا می شود که به صورت عادی فعالیت های تجارتی شان را ادامه دهند و کارمندان شان در مرزهای کشور با موظفان صحت عامه و امنیتی همکاری های لازم داشته باشند و به توصیه های آنان توجه جدی کنند.
ختم/ مومنه احمدیار…ک..م

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا