سیاست

جنبش روشنایی اینبار اعضای کلیدی شانرا در کنار ندارند

کابل باختر/ 2/ اسد
اعتراض کنندگان درچوکات جنبش روشنایی با وجود که اعضای کلیدی خود را در کنار ندارد امروز با راه اندازی تظاهرات گسترده با حضور هزاران تن از شهروندان به شمول زنان و مردان همچنان پافشاری دارند که حکومت باید پروژه 500 کیلووات برق ترکمنستان را از راه سالنگ به طرف ولایت های مرکز تغییر دهد.
اعتراض کنندگان میگویند: تا به خواست شان رسیدگی نشود به اعتراض ادامه میدهند و از جاده دور نمیشوند.
معترضین به رهبر جنبش روشنایی ادعا دارند که درمورد ولایت های مرکزی حق تلفی شده و آنان چندین خیمه تحصن در چوک دهمزنگ برپا کرده اند و تاکید دارند که اعتراض را متوقف نخواهند کرد.
معترضان درحال به اعتراض شان ادامه میدهند که اینبار شماری از اعضای کلیدی جنبش روشنایی چون کریم خلیلی ، معاون پیشین ریاست جمهوری و حاجی محمد محقق معاون رییس اجرائیه را درکنار ندارند کریم خلیلی با پخش اعلامیه یی اظهار داشت که حکومت تمام خواسته های جنبش روشنایی را پذیرفته، وی از معترضان خواسته تا از تظاهرات دست بردارند.
از جانب هم قانونپوه دانش معاون دوم رییس جمهور با نشر پیامی تظاهرات جنبش روشنایی را ایجاد هیاهو و غوغا سالارانه یکتعداد افراد عنوان کرده از تظاهرات کنندگان خواست به اعتراضات شان پایان دهند.
باید گفت که درختم تظاهرات چندی پیش این جنبشن، رییس جمهور اشرف غنی موضع حکومت درمورد عبور برق آسیای میانه ازافغانستان به کمک توتاپ را چنین اعلام کرد.
برای اینکه نظرات رهبران سیاسی، فعالین مدنی و اجتماعی و متخصصین درمورد پروژه توتاپ به یک اجماع ملی تبدیل شود، کمیسیون ملی تشکیل میشود، رییس جمهور غنی تاکید کرد که دروازه های گفتگو همواره باز است و شهروندان به جای احساسات باید به استدلال مسلکی متوسل شوند.
همچنان رییس جمهور در موقف گیری خود تاکید کرده که اعتراض های مدنی در ساختار مدنی سازی، عملکردهای سیاسی و گذار از شیوه های خشونت محور به قانونمند سازی فعالیت های سیاسی و اجتماعی نقش مهمی دارد، اما باید مواظب دشمنانی که در کمین افغانستان نشسته اند، بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا