سیاست

الهام عمر هوتکی به منسوبان اداره تدارکات ملی معرفی گردید

کابل  13 عقرب باختر
الهام عمر هوتکی به حیث رییس عمومی اداره تدارکات ملی توسط رییس جمهور معرفی شد.
درمراسمی که به این مناسبت در ارگ ریاست جمهوری با اشتراک رییس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان و تعداد از کارمندان اداره تدارکات ملی و اداره مستقل انکشاف زون پایتخت برگزار گردیده بود، فرمان رییس جمهوری اسلامی افغانستان درمورد ارتقای بست ریاست عمومی اداره تدارکات ملی از مافوق رتبه به خارج رتبه و تقرر الهام عمر هوتکی در آن بست از سوی اسد الله غضنفر مشاور فرهنگی رییس جمهور، قرائت گردید. آقای هوتکی که پیش ازاین به حیث رییس اداره مستقل انکشاف زون پایتخت ایفای وظیفه می نمود، درجریان سخنانش از اعتماد رییس جهمور غنی بالای نسل جوان ابراز تشکر نموده گفت :" پس ازاین تمرکز ما در اداره تدارکات ملی مختص به قانونمندی شفافیت در روند قراردادها نخواهد بود، بلکه در عرصه نظارت از تطبیق و تثبیت شرکت های خصوصی نظر به ساحه کاری تخصصی نیز توجه می شود."
هوتکی همچنان افزود که وی با آغاز کار در اداره تدارکات ملی برای جوانان مستعد در عرصه مسلک انجنیری و تکنالوژی معلوماتی در زمینه تثبیت شرکت ها و همچنان ایجاد تدارکات برقی زمینه های کار را ایجاد میکند
. در این مراسم محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان، از کار کرد های هوتکی در اداره انکشاف زون پایتخت تمجید کرد و افزود:" هوتکی از یک اداره مؤفق به اداره مؤفق دیگر آمد و مسؤولیت مهم دیگری را به دوش گرفت."
از سوی هم رییس جمهوری اسلامی افغانستان ازکارکردهای انجینر یما یاری رییس پیشین اداره تدارکات ملی و سرپرست وزارت فوائد عامه اظهار قدردانی نمودو گفت که  وی  با اساس گذاری یک اداره موفق مبادرت ورزید و اکنون مرحله اول کار اداره تدارکات ملی که قانونمندی و تطبیق قانون بود  به مرحله جدید که تدارکات وسیله انکشاف ملی و تطبیق کننده اهداف ملی باشد، مبدل گردیده است.
رئیس جمهور همچنان اذعان داشت که از طریق تدارکات موثر باید بستر قوی مصرف مشروع بودجه میسر گردد.
رییس جمهوری دراین مراسم گفت: " اعتماد من بالای نسل جوان یک انتخاب است، پس بر نسل جوان است که منحیث یک نسل کار می کنند و یا فرد. اگر جوانان ما بحیث نسل کار کنند، مشکلات چهل سال گذشته، مطمئنا حل  می گردد."
رییس جمهوری همچنان اظهار داشت که برای نسل جوان امروز فرصت بزرگ وجود دارد که برای مردم شان امروز و همچنان برای نسل فردا روزنه امید باشند.
اداره تدارکات ملی سه سال پیش به اساس فرمان محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان در چارچوب ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری به منظور تحقق اصلاحات گسترده و مبارزه با فساد در عرصه تدارکات ایجاد گردید. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا