اقتصاد

تحت ریاست رئیس جمهور غنی جلسه شورای عالی اقتصادی دایر گردید

کابل 18 حمل باختر
تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان عصر دیروز جلسۀ شورای عالی اقتصادی در ارگ دایر گردید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این جلسه ابتدا علی احمد عثمانی وزیر آب و برق طرح سرمایه گذاری روی فاز سوم بند برق کجکی و بند برق باغ دره ولایت کاپیسا را ارایه کرده گفت که بخاطر احداث این بند ها دو کمپنی آماده سرمایه گذاری می باشند.
وی ضمن اینکه پروژه های مذکور را جز پلان خودکفایی افغانستان دانسته گفت که بند برق باغ دره ولایت کاپیسا ظرفیت تولید برق و آب آشامیدنی کابل را دارد و بند برق کجکی نیازمندی های برق ولایت قندهار و سه ولایت همجوار آنرا مرفوع خواهد کرد.
در این جلسه فیصله صورت گرفت که سرمایه گذاری روی این بندها سرعت داده شود و تسهیلات لازم به کمپنی های که آماده سرمایه گذاری اند، فراهم گردد.
در ادامه جلسه طرح جامع ترانسپورت پایدار از سوی محمد الله بتاش وزیر ترانسپورت مطرح گردید. وی گفت که با تطبیق این طرح ازدحام ترافیکی از میان میرود و از ضایع وقت جلوگیری می گردد و همچنان در کاهش آلوده گی هوای کابل نیز تاثیرات زیادی رونما خواهد شد.
وزیر ترانسپورت افزود که مرکز اداره  ترافیک نیز ایجاد می شود و تمام موارد ترافیکی را ثبت و کنترول خواهد کرد و این طرح باعث تطبیق بیشتر قانون و عدالت نیز می گردد.
جلسه پس از غور و بررسی، طرح مذکور را در پرنسیب مورد تایید قرار داد و برای عملی شدن آن به نهاد های مربوط هدایات مشخص صادر کرد.
همچنان جلسه شورای عالی اقتصادی در رابطه به سیم کارت های غیر راجستر شده  در شرکت های مخابراتی که در بازار به صورت غیر قانونی به فروش می رسد و از آن بیشتر در مسایل جرمی استفاده بعمل می آید، بحث نمود و فیصله گردید که وزارت مخابرات با کمپنی های مخابراتی بخاطر کنترول توزیع سیم کارت های مذکور نشست هایی داشته باشند تا در روشنای آن تصامیم مقتضی اتخاذ گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا