سیاست

رئیس جمهورکشور: تعهد حکومت این است که حامی، ممد و پشتوانه برای ورزشکاران کشور باشد

کابل باختر 3قوس
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان دیروز در مراسم معرفی حفیظ الله ولی رحیمی رئیس عمومی تربیت بدنی و سپورت اشتراک کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،  در این مراسم که در ارگ برگزارشد و در آن  پیش‌کسوتان ورزش، شماری از مدال آوران و قهرمانان عرصه ورزش حضور داشتند. ابتدا، حفیظ الله ولی رحیمی رئیس عمومی تربیت بدنی و سپورت  صحبت کرد و ضمن تشکراز اعتماد رئیس جمهور، گفت که  در اثر جنگ ها در کشور، زیربناها و امکانات ورزشی از بین رفته و در سالهای اخیر نیز به ورزش توجه  لازم صورت نگرفته و برخی از دستآورد ها جنبۀ فردی داشته است.
وی افزود: وقت آن رسیده است که در هماهنگی با بخش های مختلف ورزشی، عوامل و مشکلاتی را که در برابر جامعۀ ورزشی وجود دارد، شناسایی و در رفع آن اقدام صورت گیرد.
ولی رحیمی گفت که با آوردن اصلاحات در بخش ورزش، زمینۀ بهتری برای ورزشکاران افغانستان فراهم خواهد شد.
بعداً رئیس جمهور کشور صحبت کرد و از حضور پیش‌کسوتان، مدال آوران و قهرمانان ورزش تشکر کرده، گفت که امروز یک روز خجسته و جای افتخار است که نسل قدیم و جدید در ورزش یکجا شده اند.
وی با قدردانی از افتخار آفرینان عرصه ورزش، گفت: هدف اساسی ما این است که میدان جنگ را به میدان ورزش تبدیل نماییم.
رئیس جمهور تصریح کرد که ورزش وسیلۀ است که ما را با همدیگر مرتبط می سازد. وی افزود که ما ضرورت به طرح همه جانبه داریم تا تمام ابعاد ورزش را در نظر گرفته به آن توجه نماییم.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور گفت: تعهد حکومت این است که حامی، ممد و پشتوانه برای ورزشکاران کشور باشد و در جذب منابع برای آنان، تلاش نماید و در مقابل توقع داریم که ورزش کشور، مسلکی و وسیلۀ همبستگی و  موجب افتخار ملی باشد.
وی افزود که نقاط کوچک نباید مانع اهداف بزرگ ما در عرصه ورزش شود. ما باید دستآوردها را بیشتر سازیم، زیرا هر موفقیت ورزشکاران سبب خرسندی مردم سراسر کشور می گردد.# احمد ضیا احمدی
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا