جامعه

به دهقانان و باغداران کمک صورت گرفت

پل علم / باختر/ 28/ جوزا

به دهقانان باغداران پیشقدم ولایت لوگر وسایل باغداری کمک شد.

 وزارت زراعت و آبیاری دیروز به دهقانان و باغداران پیش قدم ولسوالی محمد آغه لوگر وسایل زراعتی و باغداری کمک نمود.

 انجنیر محمد همایون عمر رییس زراعت و آبیاری ولایت لوگر به آژانس باختر گفت : پروژه ملی باغداری و مالداری وزارت زراعت و آبیاری نیز ده قلم وسایل مورد نیاز زراعتی و باغداری راکه شامل ارهءمیوه چینی ، دوا پاش ، لباس محافظوی ، موزه ، قیچی شاخه بری و غیره میباشد ، برای هفده دهقان و باغدار پیشتاز ولسوالی محمد آغه توزیع نمود.

پروژه ملی باغداری و مالداری خدمات را در عرصه احداث باغها ، جلو گیری از امراض و آفات نباتی ، بهبود سیستم آبیاری درمزارع ، بازاریابی محصولات و آموزش باغداران پیرامون شیوه های پیشرفته باغداری انجام میدهد که تااکنون چنین خدمات را دربیست و دو ولایت انجام داده است .

منبع اضافه کرد : این پروژه درماه جدی سال گذشته درمرکز و ولسوالی محمد آغه به فعالیت آغازنموده و تاکنون در ساحه بیش از هشتصد جریب زمین باغ های مختلف میوه را احداث نموده است.

گفته میشود دهقانان پیشتاز توسط سایر دهقانان انتخاب شده اند و در مجموع بیش از دو هزار دهقان درپروژه مذکور مصروف کار میباشند.

عبدالرحمن یکی از دهاقین که ازاین کمک ها مستفید شده ، با اظهار سپاس از مسوولان پروژه مذکور خواهان تداوم پروژه های زراعتی در سایر ولسوالی های آنولایت گردید. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا