سیاست

کار ساخت مطبعۀ اسناد مصوون افغانستان آغاز شد

کابل باختر 11 سرطان
کار ساخت مطبعۀ اسناد مصوون افغانستان امروز توسط پروفیسور محمد همایون قیومی، سرپرست وزارت مالیه و مشاور ارشد ریاست جمهوری در امور زیربناء افتتاح شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت مالیه به آژانس باختر، در مراسمی که به این مناسبت برگزار شد، محمد فهیم هاشمی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، نمایندگان ادارۀ امور و کمیسیون تدارکات ملی، معین اداری وزارت مالیه و شماری از رؤسا و کارمندان ادارات حکومتی اشتراک کرده بودند.
این طرح از طرف ادارۀ عملیاتی و حمایوی انکشاف ملی ریاست جمهوری تطبیق شده است و قیمت آن در حدود پنج میلیارد و شش صد و چهل و هفت میلیون افغانی  می باشد و ارزش ماشین ها و وسایل تخنیکی و کاری آن در حدود یک میلیارد و پنجصد میلیون افغانی می باشد که ظرفیت چاپ دوازده هزارورق A4  را در فی ساعت دارا خواهد بود.
در این مطبعه چاپ پول افغانی به موافقه د افغانستان بانک، انواع پاسپورت، تذکرۀ تابعیت، کارت هویت کارکنان دولت، اسناد تعلیمی و تحصیلی مؤسسات تحصیلات عالی، عمومی و اختصاصی دولتی و خصوصی، کارت حمل و نگهداری سلاح، جواز سیر وسایط نقلیه و جواز رانندگی، کارت تولد، وثایق محاکم، جواز های فعالیت و اجازه نامه ها، کارت وسایط نقلیه دولتی، اسناد اجازه عبور وسایط نقلیه از سرحدات، انواع ستیکر(تکت پستی، ویزه و امثال آن)، اسناد رأی دهی به موافقۀ کمیسیون انتخابات و سایر اسناد مهم را که دولت تشخیص کند،  چاپ خواهد شد.
سرپرست وزارت مالیه در رابطه به افتتاح کار این طرح گفت:" سنگ بنای پروژه یی را که امروز می گذاریم، از چندین بعُد حایز اهمیت می باشد که با تطبیق آن تغییرات عمیق و گسترده در روند های اسناد ادارات دولتی به خصوص وزارت های معارف، تحصیلات عالی، صحت عامه، اقتصاد، امنیت، جمع آوری عواید ملی و بر تمام عرصه های زندگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ما وارد خواهد شد. که این پروژه طی مدت ۱۸ ماه تکمیل و به بهره برداری سپرده می شود."
سرپرست وزارت مالیه افزود:" آغاز فعالیت این پروژه به معنای خودکفایی افغانستان در قسمت صنعت طباعت می باشد که به موجب آن چاپ هر نوع اسناد مصوون بهادار در داخل کشور میسر می شود، همچنان با تطبیق این پروژه با فراهم شدن عواید سالانه حدود (یک میلیارد افغانی) از فرار اسعار نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد. از کمک های جمهوری فدرال آلمان به خاطر تمویل این پروژه ملی صمیمانه تشکر و قدردانی می کنیم."
محمد فهیم هاشمی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی گفت :" پروژۀ مطبعۀ اسناد مصوون افغانستان یک پروژه بزرگ ملی و تاریخی است که افتتاح آن را یک گام بزرگ در راستای خودکفایی افغانستان جهت چاپ اسناد مصوون و بهادار می دانیم. مطبعۀ اسناد مصوون ما را از وابستگی به سایر کشورها بی نیاز می کند. وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی نیز شامل بخشی این پروژه می باشد و بخشی از کارهای مربوط را به پیش می برد "#نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا