سیاستاخبارTOP

کمیسیون سیاسی کابینه: اختلافات میان کشورهای همسایه از راه‌های دیپلماتیک حل‌وفصل شود

کابل- ۳۱ حمل – باختر
کمیسیون سیاسی کابینه طی نشستی به ریاست مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا بر حل مشکلات و اختلافات میان کشورهای همسایه از راه‌های دیپلماتیک تأکید کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ در این نشست روی موضوعات مختلف به ویژه اختلافات و تنش‌های اخیر با برخی کشورهای همسایه بحث و خاطرنشان شد که لازم است مشکلات و تفاوت‌نظرها میان کشورهای همسایه از راه‌های سیاسی و دیپلماتیک حل و فصل شود.
اعضای کمیسیون خاطرنشان کردند که ادامۀ تنش‌ها و اختلافات میان کشورهای همسایه به سود هیچ کشوری نیست و باید تلاش شود تا روابط میان این کشورها بر مبنای احترام متقابل و حسن‌همجواری برقرار شود.
این در حالی است که در هفته‌های اخیر اختلافاتی میان افغانستان و برخی کشورهای همسایه بروز کرده است؛ بازداشت و آزار و اذیت مهاجران افغان در ایران و حملۀ هوایی نیروهای پاکستانی بر ولایت‌های خوست و کنر واکنش تند مقام‌های امارت اسلامی را به دنبال داشته است.
ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی و معین نشرات وزارت اطلاعات‌وفرهنگ در واکنش به حملۀ هوایی نظامیان پاکستانی بر بخش های ولایت های خوست و کنر که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها فرد ملکی شد، گفت که نظامیان پاکستانی نباید بیش از این صبر و حوصلۀ مردم افغانستان را امتحان کنند.
سخنگوی امارت اسلامی هشدار داد که تکرار همچون حوادث پیامد بدی خواهد داشت.
مجاهد پیش از این، از مقام‌های ایرانی نیز خواسته بود تا جلو آزار و اذیت مهاجران افغان در آن کشور را بگیرند. پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا