سیاست

محمد اشرف غنی : … این فرمایش قانون اساسی است که همدیگر را درک کنیم

کابل باختر 25 اسد
محمداشرف غنی رئیس  جمهوری اسلامی افغانستان روز گذشته  درمراسم گشایش پارلمان  جوانان درکنار تمرکز روی مسایل  مختلف مطرح ساخت: …
این فرمایش قانون اساسی کشور است که همدیگر را درک  کنیم .
گزارشگر آژانس باختر می نگارد: تمرکز به همدیگر پذیری وجلوگیری از واگرایی ، پیروزی بر دشواری ها را ضمانت می کند اما واگرایی زمینه بحران  وتشنج را مساعد میسازد .
سیاست مداران  ورهبران پیوسته  تلاش می کنند تا جلوگیر مسایلی شوند  که بحران ساز وشوک آور به مردم است ، اگر وضعیت جاری کشور تحلیل گرددو به خون فرزندان  این وطن  که درجبهات جنگ تحمیلی وفرسایشی که ریشه دربیرون دارد توجه گردد کشور دشوار ترین روز ها را سپری می کند .
دشمنان دریاری استخبارات منطقه آتش جنگ را در ولایت های هلمند ، کندز ، بغلان وسایر مناطق کشور افروخته   اند و تلاش می کنند  با افتخارات مردم افغانستان  ، بادست آورد های   مردم افغانستان  که دربیشتر از یک دهه حاصل کرده اند بازی کنند وچنان کنند  که نتیجه آن این باشد که مردم افغانستان شایسته  دموکراسی  ،  مردم سالاری ، آزادی بیان ، جامعه  مدنی و … نمی باشند.
حفظ دست آورد ها  بدون تحلیل از وضعیت جاری و تشخیص دشمن  حیله گر نا ممکن است ، به این دلایل ویا بیشتر ،رئیس جمهور مطرح می سازد که درک همدیگر درچنین شرایطی، فرمایش تاریخ وقانون اساسی می باشد .
رهبران  کشور خوب می دانند که دشمن وحامیان بیرونی آنها جنگ  پیچیده ، فرسایشی و طولانی را درافغانستان راه انداخته  اند وعمر این جنگ زمانی کوتاه ساخته  می شود که  رهبران وزمامداران  کشور بیشتر برمنافع ملی تمرکز کنند تا مسایل دیگر.
اگر چنین نشود وهر که  درپی منافع سیاسی ، حزبی وتنظیمی شود ، منافع ملت ومردمی که در ریخت وساز هر نظام  نقش تعیین کننده داشته اند  ودارند ، گم می شود .
با اختصار کلام،  وضعیت جاری درافغانستان ، فتنه سازی ها  وتوطیه های حلقه های خاص  درمنطقه ، کشور را وارد مرحله حساس ساخته واین مرحله از فرد ، فرد این سرزمین می خواهد که با درک متقابل

همدیگر را بشناسند  ، تعصب ونفاق را ریشه یابی کنند ، عوامل را در یابند  تا جلو فتنه سازی های دشمن را بگیرند درغیر آن دشمن درکمین ، از هر فرصتی برای بربادی  این ملت استفاده خواهد کرد  وآنگاه  تاریخ است خوب را خوب وبد را بد معرفی خواهد کرد .
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا