جامعه

مشکل های کودکان کشور مورد بحث قرار گرفت

کابل باختر 12 حوت
شورای ملی  اطفال افغانستان امروز نشستی را با اشتراک ده ها تن از کودکان خیمه نشین  و کارگر  در تالار بین المللی مطبوعات وزارت اطلاعات وفرهنگ  برگزار کرد.
دراین نشست که زیرنام حل مسایل اطفال برگزار شد، روی مشکل های  که تعداد زیادی از کودکان  کشور با آن روبرو اند، صحبت شد.
به گزارش آژانس باختر، دراین نشست ابتدا فلم کوتاه  مستند که زند گی رقتبار کودکان کارگر را باز گوی می کرد به نمایش گذاشته شد.
بعداً احمد سعیدی کارشناس مسایل سیاسی چالش های را که کودکان کشور با آن مواجه اند  برشمرد و خاطر نشان  کرد که دشمنان  مردم افغانستان  حتا درب مکاتب را به روی  کودکان می بندند و آنان را از تعلیم و تربیه  که حق  هر کودک  است محروم می سازند.
سعیدی بیان داشت که کودکان قشر آسیب پذیر اند و عده زیاد آنان  بخاطر  دریافت  لقمه  نان برای  خانواده های شان  روزانه  مصرف  کارهای  شاق اند.
دراین نشست همچنان نماینده های وزارت های اطلاعات وفرهنگ، امور مهاجرین وعودت کنند گان و معارف نیز صحبت کردند و حمایت شان را از راهکار های عملی  برای بهبود وضعیت کودکان  درکشور  ابراز کردند.
همچنان  مسئول شورای ملی اطفال افغانستان دراین نشست صحبت کرد و برنامه های آن شورا را در حمایت از کودکان تشریح نمود.
شرکت کنند گان این نشست نماینده های شوراهای ساحوی کودکان از ننگرهار ، بامیان ، هرات ، کابل ، بدخشان ، غور ، بلخ ، جوزجان ،  کندز و لغمان بودند و آنان در این نشست همچنان بر مشکل های کودکان  خیمه نشین درکابل پرداختن، به کار های شاق،  نبود زمینه تعلیم وتربیه  برای کودکان  و همچنان  خرید وفروش  کودکان  و اذیت و آزار دخترها و موارد لت کوب کودکان  در مکاتب   را به بحث گرفتند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا