سیاست

ناتو: خشونت‌ طالبان به مذاکرات صلح مشکل ایجاد می‌کند

کابل/ 14 سرطان/ باختر
نمایندۀ ملکی ناتو در افغانستان می‌گوید که ادامۀ خشونت‌های  طالبان غیرقابل پذیرش است و باید کاهش یابد زیرا در برابر آغاز گفت وگوهای صلح مشکل ایجاد می‌کند.
آژانس باختربه نقل ازمنابع خبری بین المللی خبرمی دهد که
ستیفانو پونتیکورو،امروز در یک پیام ویدیویی گفت:" "خشونت‌های طالبان باید کاهش یابد، این غیرقابل پذیرش است. این [خشونت‌ها] در برابر رسیدن به مذاکرات صلح مشکل ایجاد می‌کند."این مقام ناتو همچنان افزودکه گفت وگوهای بین‌ افغانان به زودی آغاز خواهد شد.
پونتیکورو گفته است که اعضای رهبری ناتو تصریح کردند که به حمایت شان از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ادامه خواهند داد.
در این حال، زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان گفته است که با مقام‌های قطر و اعضای هیئت سیاسی گروه طالبان در دوحه دیدار کرده است.
خلیلزاد افزود که در این دیدار طرف‌ها در مورد پیشرفت در روند صلح افغانستان و امکان سرمایه‌گذاری در این کشور پس از برقراری صلح، صحبت کرده اند.ناتو در حالی بر کاهش خشونت‌های گروه طالبان تاکید می‌کند که هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) از افزایش "حملات عمدی" بر غیرنظامیان در این کشور ابراز نگرانی کرده است و افزوده است که همزمان با آغاز مذاکرات بین‌ افغانان طرف‌های درگیر در این کشور باید به خشونت‌ها پایان دهند.
یوناما گفته است که در شش ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی، بیش از۸۰۰ غیرنظامی قربانی "حمله های عمدی" در افغانستان شده اند.
ملل متحد ۵۰ در صد از این تلفات را به طالبان نسبت داده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا