اقتصاد

کاهش کمک ها برای افغانستان نگران كننده است

کابل باختر/ 2/ حوت
دکتور عمر زاخیلوال وزیر مالیه درکارگاه که به منظور ارزیابی کمک های انکشافی برای افغانستان در انگلستان دایر شده بود شرکت کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی وزارت مالیه به آژانس باختر: وزیر مالیه در سخنرانی که دراین کارگاه داشت گفت:" پاسخ برای ضروریات انکشافی آینده افغانستان در جریان انتقال و دهه تحول و تکمیل کردن برنامه های انکشافی برای افغانها مهم است."
به گفته وی کاهش کمکها به  رضایت بخش نخواهد بود.
وی اظهار داشت که بعداز سال 2014 برای دولت افغانستان وکشورهای کمک کننده یک فرصت خوب برای بهتر شدن کمکها و بهبود درمصرف آن است . بناً موثریت انکشافی کشورهای کمک کننده دراین دهه اهمیت حیاتی دارد.
ورکشاپ یاد شده به میزبانی کار رولین هيدر رييس گروپ ارزیابی مستقل بانک جهانی به مدت سه روز درشهر والتین پارک با اشتراک مقامات دولت افغانستان و دونر هابرگزار شده است .
موضوعات قابل بحث دراین ورکشاپ شامل بحث پیرامون مقایسه و ارزیابی از سازمان های مختلف و دولت افغانستان ، ارزیابی گزینه های با القوه استراتیژیک برای افزایش موثریت کمک ها و نتایج آن ، خلاصه از عملی نمودن افزایش موثریت کمکها و ارزیابی نماینده گان کمک کننده گان انکشافی برای بدست آوردن نتایج موثر و طرح ریزی برنامه های آینده به منظور بهتر شدن نتایج آن میباشد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا