سیاست

قانونپوه سرور دانش: امنیت تنها با همکاری متقابل مردم و حکومت تامین می گردد

کابل باختر 16 قوس
قانونپوه سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری امروز در دیدار با جمعی از بزرگان و متنفذین ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک ضمن ابرازتسلیت به خانواده های شهدا اظهار داشت که امنیت تنها با همکاری متقابل مردم تامین میگردد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، او همچنان گفت که ولایت میدان وردک یکی از ولایاتی است که اکثر اقوام کشور در آن حضور دارند و در طول سال های گذشته با صلح و برادری در کنار هم زندگی کرده اند و رابطه نیک و حسنه ای با همدیگر داشته اند. وی به اهمیت ولایت میدان وردک اشاره کرد و گفت: ولایت میدان وردک موقعیت استراتژیک در سطح کشور دارد زیرا دو شاهراه مهم قندهار و کابل و هم چنین شاهراه مناطق مرکزی با پایتخت کشور از این ولایت می گذرد و ارتباط اکثر ولایات کشور  از آن جا تامین می گردد.
معاون رییس جمهور تصریح کرد: تامین امنیت و ثبات وظیفه حکومت است اما باید همگان قبول کنیم که این امر بدون همکاری و همیاری مردم به دست نمی آید. وی ضمن برحق شمردن خواسته های بزرگان جلریز مبتنی بر تامین امنیت گفت: متاسفانه بیشترین جرایم امنیتی در ساحاتی صورت می گیرد که حکومت در آن جا حضور ندارد و یا حضور ضعیف دارد که یکی از آن مناطق ولسوالی جلریز است و این منطقه در بین مردم به دره مرگ مشهور گردیده است.
معاون رییس جمهور به دسایس دشمنان مردم افغانستان اشاره کرد و گفت: دشمنان مردم افغانستان می دانند که ما را در جنگ شکست داده نمی توانند لذا به مسایل اختلاف زا و حساسیت برانگیز متوسل می شوند و با کمال تاسف تا حدی موفق هم بوده اند.
وی تصریح کرد: قضایایی چون شهادت مظلومانه پولیس محلی در جلریز، گروگان گیری ها در ولایت زابل و سربریدن افراد بیگناه در آن ولایت و هجوم هرساله به مناطقی از بهسود و دایمرداد به بهانه کوچی نمونه های روشنی بر نیات پلید دشمنان است که مردم افغانستان نباید به سادگی از کنار آن ها بگذرند و از آن ها درس بگیرند.
قانونپوه سرور دانش هم چنین گفت: جنایت ها و ظلم هایی که با انگیزه های قومی صورت می گیرد، حساسیت برانگیز است و نباید به دشمنان اجازه داد که از این رهگذر به اهداف شوم شان برسند.
وی تاکید کرد: وقتی می بینیم که برخی از افراد کوردل و راهزن به بهانه دزدی چند راس گوسفند تعدادی از مردم بی گناه را فقط با انگیزه های قومی به گروگان می گیرند، نباید انتظار داشت که هیچ کسی در برابر آن حساس نشود.
معاون رییس جمهور تاکید کرد: ترور، دزدی و گروگان گیری از سوی هر کسی باشد خیانت به حساب می آید و مردم افغانستان در کنار دولت بایستند تا زمینه ای برای جنایت چنین افرادی فراهم نگردد. وی افزود: رهبری هزاره ها به هیچوجه در فکر برهم زدن امنیت منطقه نبوده و نخواهد بود و هرگز به ملیشه سازی و تجهیز افراد مسلح غیر مسؤل فکر نمی کند و به آن باور ندارد.
معاون رئیس جمهوری گفت که به تمام شکایات دیدارکنندگان از طریق مراجع رسمی و نهادهای مربوط رسیدگی خواهد کرد و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد ورزید.
در این دیدار بزرگان و متنفذین ولسوالی جلریز از حضور افراد مسلح غیر مسول در مسیرهای رفت و آمد مردم شکایت کرده و خواهان رسیدگی حکومت به این نا امنی ها شدند.
بر اساس گفته های آنان در روزهای اخیر فردی به نام عبدالغفار از ساکنین این ولسوالی که جهت مسایل تجارتی به منطقه سیاه خاک سفر کرده است، ناپدید گردیده و از سرنوشت آن اطلاعی در دست نیست. آنان خواهان رسیدگی معاون رییس جمهور به این قضیه و برخی از مشکلات دیگر اهالی ولسوالی جلریز شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا