سیاست

طالبان ممکن نیست از راه نظامی برنده شوند

كابل باختر 17 سنبله

اندرس فاکس راسموسن گفته است که ممکن نیست طالبان از راه نظامی برنده شوند.

این اظهارات سرمنشی ناتو میرساند علی رغم دسیسه بازی های برخی حلقه ها در منطقه، اکنون نه تنها ناتو بل، جهان متعقد گردیده اند که طالبان دگر از راه زور ممکن نیست برنده شوند زیرا افغانستان امروز هرگز با افغانستان دیروز قابل مقایسه نمی باشد.

اکنون افغانستان در اثر مساعی یاران بین المللی خود دارای نظام، اردو، پولیس و نیروهای امنیت ملی می باشد. با کشورهای دوست پیمان های استراتیژیک را امضا نموده است.

اگر فرصت طلبان منتظر اند آن که با فرا رسیدن سال 2014 میلادی، یعنی سال که نیروهای ناتو از افغانستان خارج می شوند، باز هم میتوانند، سبب هرج و مرج گردند، خوابی است نا فرجام و بدون تعبیر، زیرا نظام جمهوری اسلامی افغانستان از آغاز ایجاد متوجه این اصل بوده و به خاطر حفظ و حراست از تمامیت اراضی کشور به تقویت کمی و کیفی نهاد هاي امنیتی کشور پرداخته و پیوسته از متحدان خود خواسته است که در تجهیز و آموزش نیروهای نهادهای امنیتی کشور بیشتر از هر زمان دگر توجه کنند زیرا دشمن در کمین است به هر صورت تطبیق مرحله وار انتقال مسوولیت های امنیتی به نیروهای ملی کشور و حراست و پاسداری از مناطق که مسوولیت های امنیتی آن به نیروهای کشور منتقل گردیده میرساند که با گذشت هر روز نیروهای دفاعی و امنیتی کشور آبدیده تر گردیده اند و میتواند در یاری و استعانت خداوند بزرگ از انجام وظایف ملی و وطنی شان پیروزمندانه بیرون آیند. اظهارات راسموسن به وضاحت میرساند که مخالفان دولت باندیشند به جای راه جنگ راه صلح را بیش گیرند،  زیرا پیروزی آنان دگر در نبرد متصور نمی باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا