سیاست

نماینده فوق العاده رئیس جمهور در بزرگداشت سال روز شهادت قهرمان ملی کشور در پوهنتون تعلیم و تربیه شرکت کرد

کابل باختر 22سنبله
هفته شهید و بزرگداشت از سالروز شهادت قهرمان ملی کشور شهید احمد شاه مسعود در تالار پوهنتون تعلیم و تربیه برهان الدین ربانی با حضور نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب و دیگر شخصیت های ملی، استادان و دانشجویان برگزار گردید.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی نماینده فوق العاده رییس جمهور  در حکومت داری خوب به آژانس باختر، در این مراسم نماینده فوق العاده رییس جمهور  طی صحبتی بیان داشت: محافل از یادواره ها و بزرگداشت از قهرمانان، خصوصیت  ملت های زنده و بیدار و آزاده می باشند. بناء افغانستان ملت آزادمنش و عدالت خواهی دارد در تمام ادوار تاریخ قهرمانان وشخصیت های فراموش ناشدنی را بجا گزاشتند .
وی اضافه نمود: احمد شاه مسعود ایجاد یک جامعه عادلانه و نهاد های دیموکراتیک مبتنی بر آرایی مردم را میخواست که در یک چتر فراگیر، تمام اقوام و مذاهب حقوق و امتیازات مساوی داشته و با روحیه همگرایی و تمثیل کننده عدالت اجتماعی باشد.

نماینده فوق العاده رییس جمهور بیان داشت: شرکت مردم در روند سیاسی باعث مشروعیت نظام سیاسی میشود و باعث میگردد تا مشارکت عادلانه به وجود آید و مشکلات قومی، سمتی، زبانی و مذهبی از طریق نهاد های سیاسی مردم سالار با حفظ شفافیت حل و فصل می گردد.
وی گفت:احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور به مردم صداقت و روحیه ملی گرایی داشت ممیزات و خصوصیات قهرمان ملی روحیه سلحشوری و آزادمنشی بود که دو متجاوز بزرگ را به شکست مواجه کرد.
او بیان داشت :مشارکت مردم در دوره جهاد و مقاومت به یقین جنگ های رسالت مندانه و حق طلبانه بخاطر حاکمیت ملی و تامین امنیت، آزادی از زیر تسلط بیگانه ها بوده است و هنوز هم جنگ جریان دارد، فرزندان واقعی مردم افغانستان در خط مقدم با تروریزم بین المللی با حمایت و تجهیز شبکه های استخبارات منطقه قربانی میدهند .
نماینده فوق العاده رییس جمهور بیان داشت: ما طرف دار تداوم جنگ نیستیم بناء جنگ افغانستان جنگ تحمیلی است که باعث نا امنی و مشکلات اقتصادی و فرهنگی و از بین رفتن قوت ذهنی و فکری میشود. و تا زمانیکه صاحب اردو و پولیس قویی آماده با امکانات و معیارهای جنگی و مجهز، برابر و در تعادل با کشور های همسایه نشویم مشکل خواهد بود تا افغانستان از حوزه قوت و ثبات سیاسی برخوردار باشد.

نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات وحکومت داری خوب گفت:  احزاب سیاسی و گروهایی فشارمنافع مقطعه ای و سطحی را کنار بگزارند و در یک اجماع ملی بخاطر منافع کلان کشور گردهم بیایند تا امنیت ملی و قوت های نظامی را حمایت و تقویه کنند تا تدابیری را بسنجیم که چگونه پیشترفت اقتصادی و اجتماعی در سراسر کشور داشته باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا