آموزش

وزير تحصيلات عالي از پوهنتنون هاي ولايات بلخ و جوزجان ديدن نمود.

كابل/16/حمل/باختر

پوهاند دكتور عبيدالله عبيد،‌وزير تحصيلات عالي به سلسله بررسي وضعيت پوهنتون ها و موسسات تحصيلات عالي طي ديروز و امروز در راس يك هيات به ولايت بلخ سفر نمود.

عبدالمنير مهرور،‌رييس پلان و پاليسي وزارت تحصيلات عالي به آژانس باختر گفت، ‌وزير تحصيلات عالي در اين سفر با عطا محمد نور والي بلخ ملاقات نموده طرفين روي چگونگي وضعيت نهادهاي تحصيلات عالي در آن ولايت صحبت نمودند.

در ملاقات يادشده پوهاند عبيد از والي بلخ خواست تا به منظور رفع مشكلات موجود در زمينه و توسعه و ترقي پوهنتون بلخ و موسسات تحصيلات عالي اين ولايت با وزارت تحصيلات عالي همكاري بيشتر نمايد.

در مقابل والي بلخ از تلاش هاي وزير تحصيلات عالي در رشد و توسعه سكتور تحصيلات عالي آن ولايت قدرداني نموده هرگونه همكاري شان را در زمينه ابراز داشت.

وزير تحصيلات عالي همچنان از جريان درس محصلان پوهنتون بلخ و ليليه دخترانه ديدن نموده در رابطه به بهبود وضعيت آن به مسوولين هدايات لازم داد.

پوهاند عبيد و هيات همراهش طي اين سفر به ولايت جوزجان رفته و از بخش هاي مختلف پوهنتون جوزجان ديدن نمود.

موصوف با محمد عالم ساعي والي جوزجان ملاقات نموده و در رابطه به بهبود وضعيت پوهنتون و موسسات تحصيلات عالي آن ولايت صحبت نمودند.

والي جوزجان گفت كه وي از هيچگونه سعي و تلاش در راستاي تقويه نهادهاي تحصيلي و همكاري با وزارت تحصيلات عالي درزمينه دريغ نخواهد كرد.

وزير تحصيلات عالي در حاليكه والي جوزجان نيز با وي همراه بود سنگ تهداب تعمير تدريسي سرتپه پوهنتون جوزجان را گذاشت.

وي هكذا تعمير اداري و مركز آي تي پوهنحي ساختماني آن پوهنتون را با قطع نوار افتتاح كرد.

گفتنيست مركز آي تي به مصرف تيم پي آر تي كشور تركيه اعمار شده است.

در جمع هيئت يادشده عبدالمنير مهرور رييس پلان و پاليسي، امان الله فقيري سرپرست رياست اداري و سليم ساعي رييس تكنالو‍ژي معلوماتي وزارت تحصيلات عالي شامل بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا