فرهنگ

حسینه صافی : وزارت اطلاعات وفرهنگ درراستای حفاظت و نگهداری آبده های تاریخی کشورمی کوشد

کابل باختر23 دلو
حسینه صافی سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ امروز درنشستی با نماینده بخش فرهنگی سازمان یونسکو، دررابطه به اتخاذ تدابیرلازم  به خاطراستحکام منار جام ولایت غور، صحبت کرد .
به گزارش خبرنگارآژانس باختر: دراین نشست درحالیکه پوهاند محمد رسول باوری معین فرهنگ و هنر عبدالاحد عباسی رییس حفظ و ترمیم آبادات تاریخی وزارت اطلاعات وفرهنگ نیز حضورداشتند ،  دررابطه به اتخاذ تدابیرلازم به خاطراستحکام و حفاظت منار جام ولایت غور بحث شد .
همینگونه تاکید صورت گرفت که هیئتی  از متخصصان سازمان یونسکو به خاطرآسیب شناسی و تدابیرلازم به منظوراستحکام دایمی منار جام، به افغانستان بیاید و همچنان یونسکودرزمینه عکس های سه بعدی " تری دی اسکن " که از منار جام برداشته اند ، به وزارت اطلاعات وفرهنگ ، معلومات ارائه کند.
حسینه صافی خاطرنشان کرد که منارجام یکی از آبده های تاریخی افغانستان می باشد بوده و شامل فهرست میراث های فرهنگی جهان نیز است .
وی افزود که  وزارت اطلاعات وفرهنگ به یاری سازمان یونسکو و نهاد های همکار، درراستای حفاظت ، استحکام و نگهداری آبده های تاریخی و میراث های فرهنگی کشور تلاش پیگیرمی کند.
همچنان نماینده بخش فرهنگی یونسکو از همکاری آن سازمان درزمینه های یاد شده به سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ اطمینان داد. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا