سیاست

محمد اشرف غنی رییس جمهوری در مراسم افتتاح جادۀ جمهوریت، اشتراک و سخنرانی کرد

کابل /4 قوس/باختر
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان،  امروز در مراسم افتتاح جادۀ جمهوریت اشتراک و سخنرانی کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، این مراسم که در قصر چهارچنار ارگ برگزار شد، ابتدا عبدالسمیع ستانکزی سرپرست ادارۀ انکشاف زون پایتخت به رییس جمهوری و شهروندان کابل به منظور اعمار این جاده تبریک گفت و افزود که جادۀ جمهوریت مشکل ازدحام و بندش راه را کم می کند و  تاثیر بالای امنیت، تسهیلات و پیشرفت  برای مردم منطقۀ  فراهم خواهد کرد.
سرپرست ادارۀ انکشاف زون پایتخت خاطرنشان کرد: در جریان کار بالای ساخت جادۀ جمهوریت که ۲،۷ کیلومتر درازا و ۲۰ متر عرض دارد، برای ما تجربه شد که در پروژه های مشابه بالای چالش ها فایق آییم.
وی از همکاری و هماهنگی ادارات ذیربط و مردم منطقه در تکمیل پروژۀ متذکره، تشکر کرد.
رییس جمهوری در سخنرانی در این مراسم، به مردم شهرکابل به ویژه به باشندگان منطقه بی بی مهرو، قلعه خاطر و قلعه موسی و دیپلماتان خارجی برای ساخت این جاده تبریک گفت و افزود که با افتتاح این جاده در این منطقه، به ویژه در ساحه دیپلماتیک، ازدحام موترها و فشار ناامنی کاهش خواهد یافت.
رییس جمهوری به والی و شاروال کابل هدایت داد که با دور کردن موانع از سرک ها،  ایجاد سهولت در رفت و آمد مردم، به آنان احساس مالکیت سرک ها داده شود.
رییس جمهوری از مسوولان ادارۀ انکشاف زون پایتخت تشکر کرد و گفت: با وصف آنکه طول این سرک و حجم کار آن زیاد نبود، اما مشکلات و موانع زیادی برای تطبیق آن وجود داشت.
وی از همکاری مردم و ادارات مربوطه در حل این مشکلات تشکر کرد.
رییس جمهوری به مسوولان ادارۀ انکشاف زون پایتخت هدایت داد: فهرست افرادی را که در احداث این جاده زحمات را متقبل شده اند، ترتیب کنند تا مورد تقدیر قرار گیرند.
رییس جمهوری خاطرنشان کرد که ۷۰ در صد کابل غیر پلانی است که اکثر در راستای تطبیق پروژه های زیربنایی مشکلات و موانع را ایجاد می کند، بناً ادارات مربوط باید برای حل آن مقررۀ واضح را ترتیب کنند.
وی افزود: از تجربه های که در جریان ساخت جادۀ جمهوریت به دست آمده است، ادارات مربوط در پروژه های آیندۀ شان استفاده کنند.
محمد اشرف غنی با بیان اینکه اصول باید عادلانه باشد، تاکید کرد که قبل از آغاز و تطبیق پروژه ها، روند استملاک به گونۀ واضح تطبیق شود. وی افزود که با تطبیق پلان ساساکی برای شهر کابل که در شش جلد ترتیب شده است، تصویر کابل عوض خواهد شد.
سپس حاجی محمد آقا الکوزی به نمایندگی از باشندگان ساحه جادۀ جمهوریت صحبت کرد وبا تبریکی به رییس جمهوری و شهریان کابل برای بهره برداری این جاده، گفت که باید به کانکریت کوچه ها و آب روهای منطقۀ متذکره توجه شود و اجازۀ ساختمان آن بخش های داده شود که از استملاک باز مانده اند.
در اخیر این مراسم، فلم ویدیویی که از جریان کار احداث جادۀ جمهوریت آماده شده بود، به نمایش گذاشته شد. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا