امنیت

رئیس جمهور کرزی: مبارزه با تروریزم زمانی به موفقیت می انجامد که میان قربانی و تروریست تفکیک صورت گیرد

کابل باختر 28 جدی
حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان حمله تروریستی شب گذشته در یک رستورانت در منطقه وزیر محمد اکبرخان شهر کابل را، به شدیدترین الفاظ محکوم کرد.
به گزارش آژانس باختر، در اعلامیه که از طریق دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری درین باره منتشر شده آمده است، به اساس معلومات قوماندانی امنیه ولایت کابل، در این حمله تروریستی ۲۱ تن اتباع افغان و خارجی کشته و ۴ تن دیگر زخمی گردیدند.
رئیس جمهور ضمن محکوم نمودن شدید این عمل جنایتکارانه، گفت که مبارزه با تروریزم زمانی به موفقیت می انجامد که میان قربانی و تروریست تفاوت قایل شده، با عوامل تروریزم مبارزه صورت بگیرد. در این راستا، اگر نیروهای ناتو و در راس آن ایالات متحده امریکا می خواهند با مردم افغانستان متحد و همکار باشند، باید تروریزم را هدف قرار دهند.
رئیس جمهور کرزی افزود: سیاست تلقی نمودن قربانی و عامل تروریزم، هر دو به عنوان متحد ستراتیژیک، سیاستی است که در دهه گذشته موجب قربانی های بی شمار در افغانستان شده و هیچ موفقیتی نداشته است.
رئیس جمهور کشور گفت: مردم افغانستان بر این باور اند که پاکستان و ایالات متحده امریکا می توانند به روند صلح در افغانستان کمک کنند. رسیدن به صلح ایجاب یک سیاست و ستراتیژی روشن و تفکیک میان جانبداران و مخالفان صلح و آشتی افغانستان را می نماید.
رئیس جمهوری مراتب همدردی عمیق خود را با خانواده های قربانیان داخلی و خارجی این حادثه تروریستی ابراز داشته و برای مجروحان از بارگاه خداوند متعال صحت کامل استدعا دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا