جهان

ضیافت جوایز نوبل امسال برگزار نمی‌شود

ستکهولم/ وی او ای / ۱ اسد/ باختر
بنیاد نوبل که اعطای جوایز نوبل را مدیریت می‌کند، دیروز  اعلام کرد که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، امسال ضیافت برندگان نوبل را برگزار نمی کند و نیز جوایز "به شکل جدید" به برندگان اعطا خواهد شد.
از سال ۱۹۵۶ به این سو این نخستین بار است که ضیافت توزیع جوایز نوبل فسخ می‌شود. قرار بود این ضیافت در دهم دسمبر -سالروز مرگ الفرد نوبل، بنیانگذار جوایز نوبل- در شهر ستکهولم سویدن برگزار شود.
لارس هیکنستین، رییس بنیاد نوبل با نشر اعلامیه‌ یی گفته است که برندگان و کارکرد آنان به "روش‌های متفاوت" برجسته خواهد شد. او اشاره کرده است که برندگان، جوایز شان را در کشورهای خودشان دریافت خواهند کرد یا هم این جوایز به سفارت‌های کشورهای برندگان سپرده خواهد شد.برندگان جوایز نوبل –جایزۀ طب، فزیک، کیمیا، ادبیات، صلح و اقتصاد- از پنجم تا ۱۲ اکتوبر اعلان می‌شوند. به گونۀ سنتی، برندگان جوایز نوبل، پس از دریافت جوایز شان، در دهم دسمبر در ضیافتی در سالون شهری ستکهولم با شرکت خانوادۀ سلطنتی سویدن و حدود ۱۳۰۰ مهمان دیگر شرکت و سخنرانی می‌کنند.بنیاد نوبل گفته است که به دلیل سردرگمی ناشی از همه‌گیری ویروس کروناکه مانع برگزاری تجمعات بزرگ و محدودیت‌های سیر و سفر در سرتاسر جهان شده است، شمار زیاد رویدادهای مرتبط با اعطای جوایز نوبل با ترتیبات جدید برگزار خواهد شد.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا