سیاست

پاکستان تنها با گفتار تبرئه نمی شود

کابل باختر 6 سنبله
راحیل شریف لوی درستیز قوای مسلح پاکستان با این جمله که پاکستان اجازه نمی دهد حملات تروریستی ازخاکش سازمان دهی شود می خواهد  کشورش را تبرئه کند که مراکز هراس افگنان در آنکشور  وجود دارد .
مبصر آژانس باختر می نگارد: دراین جای شک وتردید وجود ندارد که پاکستان زادگاه هراس افگنی درمنطقه است وهراس افگنان  با استفاده از خاک پاکستان حملات تروریستی ودهشت افگنی را درافغانستان انجام میدهند .
زلمی خلیل زاد سفیر پیشین ونمایندۀ فوق العاده  امریکا در عراق وافغانستان با صراحت درکتاب فرستاده از بازی دوگانه و حمایت پاکستان از هراس افگنان  پرده  برداشته  دلایل فراوان ارایه کرده است.
درتازه ترین انکشاف الیزابت ترودو، سخنگوی وزارت خارجه امریکا  درپیوند به حمله انتحاری  درپوهنتون امریکایی درافغانستان  گفت : مانگرانی  خود را با ازبابت مقابله دولت پاکستان با گروه های تروریستی ابراز داشته ایم ، پاکستان نباید محل امن برای گروه های تروریستی باشد وباید با آن مقابله کند ، بدون  آنکه میان آن ها تفاوت قایل شود.
معنی این سخنان چیست ؟ یعنی پاکستان  نباید به محل امنی برای گروه های هراس افگن  مبدل گردد ویا محل امنی برای آنان  باشد .
یعنی پاکستان  تاکنون  به محل امن هراس افگنان مبدل شده و دراین کشور  هراس افگنان با خاطر آرام  وآسوده  درمراکز معین پرورش وآموزش داده می شو ند .
موجودیت مراکز تجهیز ، تمویل ، پرورش وآموزش هراس افگنان  درپاکستان انکار ناپذیر است .
امروز جهان می داند کانون بزرگ هراس افگنی درکجاست وچرا پاکستان  برای هراس افگنان  محل امن است ؟ تاکید دنیا برای چه است ؟ علی رغم  این همه آیا سازماندهی  حملات خونین دراین کشور بعید است ، سیاستمداران ونظامیان پاکستان همیشه کوشیده اند مردم را با لفاظی فریب بدهند ، اما امروز مردم خوب می دانند که اسامه بن لادن درکجا خانه داشت ، ملا محمد عمر رهبر طالبان درکجا مرد ، ملا منصور درکجا هدف قرار گرفت ، شورای کویته سران شبکه حقانی  ولشکر طیبه درکجا غنوده اند ، آیا این همه اسناد و مدارکی قوی نیست که گفته شود تمام حملات تروریستی وهراس افگنی از یک مبدا " پاکستان " سازماندهی ورهبری می گردند .
بنأ این گفته راحیل شریف که پاکستان اجازه نمی دهد حملات تروریستی درخاکش سازماندهی گردد، بار ملامت هراس افگن پروری را از شانه های زمامداران  آن کشور دور نمی سازد، این کشور را تبرئه نمی کند .
مگر آنکه  این کشور صادقانه  اعتراف کند که پس از ین نمی خواهد  از خاک پاکستان علیه افغانستان استفاده شود واعتراف زمانی  محقق می گردد که نظامیان  وحلقه های  استخباراتی آن کشور تمام  مراکز هراس افگنان  را در آنکشور ببندند وتعهد کنند  که به صدور هراس افگنی پایان می دهند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا