سیاست

وزیر مالیه بودجه ملی سال ۱۳۹۵ را به ولسی جرگه ارائه نمود

کابل 4 قوس باختر
اکلیل حکیمی، وزیر مالیه امروز بودجه ملی سال  ۱۳۹۵ را بعد از تایید مشرانو جرگه  به  مجلس عمومی ولسی جرگه ارائه  نمود.
به گزارش آژانس باختر، وزیر مالیه ضمن ارائه معلومات مفصل در مورد بودجه سال مالی ۱۳۹۵ گفت: بودجۀ ملی ۱۳۹۵ با در نظرداشت محدودیت های فعلی طوری ترتیب گردیده است که از یک طرف مصارف عادی معقول دولت تمویل گردد و از سوی دیگر کار پروژه های انکشافی بزرگ و مهم زیربنایی که تحت تطبیق میباشد، ادامه پیدا نموده و پروژه های نیمه کاره هم تکمیل گردد. وی افزود: در ترتیب بودجه سال ۱۳۹۵ تشکیل (بشمول ازدیاد) و ساختار ادارات، تعادل میان مصارف و عواید، بودجۀ به اساس امکانات نه به اساس تقاضا، مصارف سال جاری و توانمندی تطبیق پروژه های انکشافی، تعهدات کمک کننده ها، پروژه های بزرگ ملی، تکمیل پروژه های در حال جریان و تمرکز بالای مثمریت و موثریت پول در نظر گرفته شده است.
وزیر مالیه با در نظرداشت این موارد، طرح پیشنهادی بودجۀ ملی سال ۱۳۹۵ را ارایه نمود که در آن بودجه ملی برای سال ۱۳۹۵ مبلغ 461.8 میلیارد افغانی که از جمله مبلغ 283.3 میلیارد افغانی آنرا بودجۀ عادی و مبلغ 178.5 میلیارد افغانی آنرا بودجۀ انکشافی تشکیل داده که به تناسب بودجه سال مالی 1394 حدود 25.7 میلیارد افغانی (6 فیصد) افزایش را نشان میدهد.
در اخیر گفت: بودجه سال مالی ۱۳۹۵با در نظرداشت منابع محدود و مشوره های لازم با تمام ادارات ذیدخل ترتیب گردیده است. ولسی جرگه طبق ماده ۹۷ و ۹۸ قانون اساسی بعد از ارائه  نظریات این بودجه را تصویب نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا